הלחץ עבד: הוחזר הנשק לרכז הביטחון שסיכל את הפיגוע

ניסיון הפיגוע במועצה האזורית אשכול עורר סערה בעקבות הפרסום כי נשקו האישי של הרבש"ץ אנדרי דוסטוב, שסיכל את כוונות המחבל ואף נפצע במהלך המאבק עמו - הוחרם לפני כשנה. היום הנשק הוחזר לבעליו אחרי שהתיק נגדם נסגר מחוסר אשמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/21 18:06 כא בסיון התשפא

הלחץ עבד: הוחזר הנשק לרכז הביטחון שסיכל את הפיגוע
אנדרי דוסטוב, צילום: תנועת רגבים

בעקבות הערעור שהגישה תנועת רגבים והתערבותו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, רכזי הביטחון של יישובי עוטף עזה, אבשלום ושדה ניצן, קיבלו היום (ב') בחזרה לידיהם את נשקם לאחר שהוחרם מהם לפני כשנה.

כזכור, ביום ראשון האחרון נמנע פיגוע קטלני בעוטף עזה, כאשר פלשתיני תושב רפיח חדר לתוך שטח ישראל באזור דרום הרצועה, דקר רבש"ץ של אחד מיישובי חבל שלום באורח קל בידו ובבטנו ונוטרל על ידי רבש"ץ נוסף שהגיע למקום. 

מאוחר יותר התעוררה סערה כשהתברר כי הרבש"ץ שנדקר היה ללא נשקו האישי. הסיבה - הנשק הוחרם לפני שנה לאחר שהוגשה נגדו תלונה על ידי בדואים תושבי ביר הדאג'. החזרת הנשקים התבצעה בעקבות הערעור שהגישה תנועת רגבים לממונה על רישוי כלי ירייה במשרד לביטחון פנים ובעזרת התערבותו של השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, שהורה לקצר את הליכי החזרת הנשק. 

יחד עם כלי הנשק הוענקה לדוסטוב שנפצע בפיגוע הדקירה תעודת הוקרה מתנועת רגבים. מנכ"ל התנועה, מאיר דויטש אמר לרכזי הביטחון: "כבר שנים רבות שאתם שומרים על בטחון חיי האזרחים בנגב ובכלל מדינת ישראל. לא יכולנו לעמוד מנגד מול האבסורד שלקחו לכם את כלי הנשק ומנעו מכם להמשיך במשימה חשובה זו. אנחנו שמחים על הזכות שנפלה בחלקנו לסייע לכם לחזור לשטח ולהגן על המדינה, ועכשיו יש לכם גם איך". 

הרבש"ץ אנדרי דוסטוב הוסיף: "זו היתה בהחלט תקופה קשה. במשך שנה שלמה חשנו בחוסר ודאות ופגיעה בבטחון שלנו ושל האזרחים. אנו שמחים שהתקופה הזו מאחורינו ומקווים להמשיך לבצע את תפקידנו על הצד הטוב ביותר".