אבסורד: נשקו האישי של הרבש"ץ שנדקר - נלקח ממנו

לפני כשנה, ובעקבות תלונה שהוגשה בשנה שעברה למח"ש, נשלל נשקו האישי של רבש"ץ היישוב אבשלום, דבר שאילץ אותו להיאבק במחבל בידיים חשופות, כאשר לבסוף גם נדקר באורח קל. "מקווה שהמשרד לביטחון פנים יתעשת כבר הלילה ויודיע על החזרת הנשק", אמר מנכ"ל תנועת רגבים שהגישה ערר נגד החרמת הנשק

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 31/05/21 07:52 כ בסיון התשפא

אבסורד: נשקו האישי של הרבש"ץ שנדקר - נלקח ממנו
זירת ניסיון הפיגוע בחבל שלום, צילום: דוברות המשטרה

פיגוע קטלני נמנע אמש (א') בחבל שלום, כאשר מחבל שחדר מרצועת עזה כשהוא חמוש בסכינים, דקר את הרבש"ץ של היישוב אבשלום אנדריי דוסטוב שהגיע ראשון למקום וניסה לתשאל את המחבל. הרבש"ץ של היישוב שדי אברהם שהגיע שני למקום ניטרל את המחבל.

דוסטוב, נאבק עם המחבל בידיים חשופות מכיוון שלא נשא עמו נשק, נדקר בידו ובבטנו ונפצע באורח קל. למרות שקיבל תעודת הצטיינות ביום העצמאות שעבר, נשקו נלקח ממנו בעקבות תלונה שהגישו נגדו בשנה שעברה למח"ש בדואים תושבי ביר הדאג', כאשר רק בשבוע שעבר נדחה ערר משפטי שהגיש יחד עם רבש"ץ היישוב שדה ניצן, למשרד לביטחון פנים בעזרת תנועת רגבים, בטענה של "חשש לשלום הציבור". 



 

השניים משמשים כמתנדבי משטרה עיכבו חשודים במהלך פעילות מבצעית בשנה שעברה. קצין משטרה שהגיע למקום תוך זמן קצר, הוציא לחשודים דוחות על תקלות בטיחות חמורות שהתגלו ברכב, וכן על הפרת סגר הקורונה. 

תעודת ההצטיינות שקיבל רבש"ץ היישוב אבשלום

תעודת ההצטיינות שקיבל רבש"ץ היישוב אבשלוםצילום: תנועת רגבים

כבר במהלך העיכוב, החשודים איימו על מתנדבי המשטרה שיתנקמו בהם, והגישו תלונה למח"ש בטענה כי שלפו נגדם נשק. בעקבות התלונה נשלל נשקם האישי של הרבש"צים, שהגישו ערר על ההחלטה, בעזרת המחלקה המשפטית של תנועת רגבים. 



 

למרבה האבסורד, הערר נדחה בנימוק של "חשש לשלום הציבור", למרות שאלו ממשיכים לקחת חלק בפעילות משטרתית רצופה, ונושאים נשק במסגרת ההתנדבות כמו גם בשירות מילואים אליו נקראו לאחרונה.

"הלילה מתברר כי רכז הביטחון המצטיין והגיבור, איננו סכנה לשלום הציבור, אלא מגן שלום הציבור. אם המחבל לא היה נתקל בו, אלא בנשים או ילדים, הלילה הזה היה מסתיים חלילה במחיר דמים כבד", אמר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים, "אני מקווה שהמשרד לביטחון פנים יתעשת כבר הלילה ויודיע על החזרת הנשק לרכזי הביטחון". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן