גפני משיב אש לכהנא: "באילו מארבים שכבת עם מנסור עבאס?"

השר מתן כהנא תקף אתמול את חברי הכנסת החרדים במליאת הכנסת שלא שירתו בצבא, "התפללתם אי פעם תפילת שמונה עשרה בשכיבה במארב?", אמר בכעס. יו"ר ועדת הכספים לשעבר התייחס לדברים ואמר כי לא הגיב במליאה בגלל "עדינות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/06/21 18:33 ד בתמוז התשפא

גפני משיב אש לכהנא: "באילו מארבים שכבת עם מנסור עבאס?"
ח"כ גפני, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

האופוזיציה החדשה התכנסה היום (ב') בהנהגת היו"ר, ח"כ בנימין נתניהו. במהלך הישיבה נאמרו גם דברים לא רשמיים ונרשמו חיוכים רבים, בהם התייחסותו של ח"כ משה גפני לדברים אותם הטיח אתמול בח"כים החרדים, השר לשירותי דת מתן כהנא, במהלך נאומו במליאת הכנסת. נזכיר כי דבריו של כהנא נאמרו בעקבות הדברים הקשים אותם אמרו הח"כים החרדים בשבוע שעבר.

נתניהו כינס את האופוזיציה: "נושיע את מדינת ישראל ואת עם ישראל"

"זה לא יפה שאני אומר את זה ברבים, מתן כהנא אמר לי 'אני שכבתי במארבים עם נפתלי בנט אתה באיזה מארבים שכחת'. אני למדתי תורה, זה בסדר. העדינות שלנמו לא נתנה לנו להגיד באילו מארבים שכבת עם מנסור עבאס? בגלל העדינות לא אמרתי". גפני תיקן את עצמו לקול הצחוק שנשמע סביב השולחן: "אמרנו לו 'שכבת במארבים בעיתון במחנה' - זה בסדר".

https://twitter.com/iki_cohen/status/1404429505381519363?s=20

בנאומו בכנסת אמר כהנא: "השבוע הותקפנו בצורה קשה על ידי מספר חברי כנסת מהסיעות החרדיות. 'ממשלת שמד' הם אומרים, 'תורידו את הכיפות' הם צעקו לנו. ואני שואל את אותם חברי כנסת: התפללתם אי פעם תפילת שמונה עשרה בשכיבה במארב, ספוגים בגשם, רועדים מקור? הקפדתם על נטילת ידיים גם כשאין כיור ונטלה ליד חדר האוכל בישיבה? גם כשצריך ממש להתאמץ על זה? לבשתם ציצית באימונים מפרכים גם כשזה הדבר הכי לא נוח בעולם? אכלתם שנים אוכל קר בכלים חד פעמיים כי חששתם שאולי יש בעיה בכשרות? התפללתם פעם לקב"ה לפני יציאה לקרב?".

"מי אתם בכלל שתלמדו אותנו על יראת שמים? מי אתם בכלל שתלמדו אותנו מה זה קידוש ה'? מי אתם שמתלמדו אותנו על יראת שמיים? תתביישו לכם! ההתנהגות שלכם היא החילול ה' הכי גרוע שיכול להיות".

בשבוע שעבר, במהלך ישיבת הסיעות החרדיות שעסקה בממשלת השינוי ותקפה את בנט, אמר גפני: "נבלה נעשתה בישראל, לא שבת לא גיור, לא חינוך, לא תורה, לא טהרת הייחוס, רק התרסה שאין לנו חלק ונחלה באלוקי ישראל".

"אני הרבה שנים בכנסת עוד לא הייתה ממשלה שהעיזה לעשות עשירית מהדברים שמופיעים בהסכמים הקואליציונים הללו, נרעיש שמיים וארץ על ההתנהלות של האיש שלכאורה חובש כיפה שמלכתחילה זה מה שרצה. אני פונה למצביעי ימינה והציונות הדתית תקיעו, תחרימו ותנדו את האנשים האלה, שיעופו לנו מהעיניים הם קורח ועדתו".