המפלגות החרדיות נגד בנט: "שם רשעים ירקב"

בישיבת סיעה משותפת לשלושת הסיעות החרדיות תקפו ליצמן, גפני ודרעי את ממשלת בנט-לפיד ששולחת אותם לאופוזיציה אחרי 6 שנים בשלטון. "הממשלה בראשות בנט זורקת לפח את כל הערכים, אני קורא לרבנים הדתיים, בואו ניאבק יחד בממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/21 14:41 כח בסיון התשפא

המפלגות החרדיות נגד בנט: "שם רשעים ירקב"
גפני בישיבת הסיעה., צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במפלגות החרדיות מבינים כי ההליכה לאופוזיציה היא בלתי נמנעת. אחרי שכבר נקבע יום השבעת ממשלת השינוי וח"כ ניר אורבך הודיע כי יתמוך בממשלת בנט-לפיד, המפלגות החרדיות קבעו ישיבת סיעה משותפת בה תקפו את הממשלה שבדרך ונערכו ליום שאחרי השנים הארוכות בשלטון.

בפתח ישיבת הסיעה המשותפת של יהדות התורה וש"ס אמר יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני על ממשלת השינוי כי: "נבלה נעשתה בישראל, לא שבת לא גיור, לא חינוך, לא תורה, לא טהרת הייחוס, רק התרסה שאין לנו חלק ונחלה באלוקי ישראל.

אני הרבה שנים בכנסת עוד לא הייתה ממשלה שהעיזה לעשות עשירית מהדברים שמופיעים בהסכמים הקואליציונים הללו, נרעיש שמיים וארץ על ההתנהלות של האיש שלכאורה חובש כיפה שמלכתחילה זה מה שרצה. אני פונה למצביעי ימינה והציונות הדתית תקיעו, תחרימו ותנדו את האנשים האלה, שיעופו לנו מהעיניים הם קורח ועדתו".

השר יעקב ליצמן תקף גם הוא את הממשלה המסתמנת ודיבר על ההסכמים הקואליציוניים שנחשפו אתמול ובהם סעיפים לטובת הקהילה הגאה ותחבורה ציבורית בשבת: "מה שאנו רואים לנגד עינינו זו ממשלת שמאל קיצונית שאיבדה דרך, איבדה ערכים ואיבדה מצפון. כל הצביון היהודי בסכנה במדינה. מסורת ישראל, ערכי הדת ועיקרי היהדות מושלכים לפח רח"ל. גיור, בני ישיבות, עולם התורה, שבת קודש, הכותל, הכרה ברפורמים, הכל כאן נפרץ ועובר לידיהם של שונאי הדת ליברמן בנט ולפיד".
 
אנו הולכים לאופוזיציה בגאווה גדולה ובראש מורם. נפיל את הממשלה הרעה הזו, כפי שהפלנו את הממשלה הקודמת שהקים בנט ולפיד. אני כאן אומר לנפתלי בנט: אתה לא צריך להסתיר את הכיפה, אתה יכול להסיר אותה, כמו שותפך וידידך יאיר לפיד.

יו"ר סיעת ש"ס, שר הפנים אריה דרעי אמר בישיבת החירום של הסיעות כי: "לאחר חשיפת ההסכמים הקואליציוניים אתמול מתברר שנפל דבר. מדינת ישראל משנה את פניה ואת אופייה וזהותה. לא מדובר על הפרדת מהמדינה אלא על עקירת הדת מהמדינה. בחסות חובשי כיפה שתאוות השררה מעוורת את עיניהם הם הולכים להגשים את חלומם של מרצ, מירב מיכאלי והעבודה , הרפורמים, לפיד ואיווט ליברמן גם יחד.

מתברר שבשל תאוות אמביציות אישיות הממשלה בראשות בנט זורקת לפח את כל הערכים המקודשים לעם ישראל במשך אלפי שנים. אני קורא למנהיגי הציבור הדתי לאומי, לרבנים וראשי הישיבות לאנשים ההגונים שהצביעו לימינה בבחירות האחרונות תשמיעו קול, בואו נפעל וניאבק יחד בהקמת הממשלה הרעה הזו וכך נשמור על הערכים המקודשים לכל עם ישראל".

בסיום הישיבה המשותפת פרסמו בסיעות החרדיות את הסכמותיהם בנוגע למאבק בממשלת בנט-לפי. בהודעה מטעם המפלגות נכתב כי: "הסיעות קראו בתדהמה את ההסכמים הקואליציוניים שפורסמו, לפיהם, הממשלה המתגבשת תפרום כל סממן יהודי.

זכותנו על ארץ ישראל היא מכוח התורה. 
ההתפרקות מן השבת, מעמד בני הישיבות, טהרת הייחוס, גיור, כשרות, עולם התורה, החינוך הטהור, מהווה סכנה רוחנית וגשמית ליושבי ארץ הקודש

הסיעות תפעלנה במשותף בכל הדרכים העומדות לרשותן, בפרסום בארץ ובעולם, להתריע מפני הסכנה.

הסיעות תאבקנה במאבק משותף בכל דרך פרלמנטרית וחוץ פרלמנטרית, לבל יצליחו במזימתם לממש את יעדי ממשלת השמאל החילונית!

הסיעות קוראות לכל מי שיש בידיו השפעה למנוע חילול השם זה, או שיש לו השפעה על חברי הכנסת המתכוננים להיות שותפים לממשלת זדון זו, לבוא לעזרת השם בגיבורים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן