צעדת הדגלים ופינוי אביתר | ההחלטות הקשות של נפתלי בנט

אחרי ישיבת הממשלה החגיגית אתמול, בנט נכנס רשמית לתפקיד ראש הממשלה ומחכה לו שולחן עמוס במשימות שהשאיר נתניהו. מצעד הדגלים צפוי להתקיים מחר ובחמאס מאיימים. גם פינוי אביתר יגרום לא מעט כאב ראש בקואליציה, ח"כ מוסי רז הוסיף שמן למדורה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/21 09:44 ד בתמוז התשפא

צעדת הדגלים ופינוי אביתר | ההחלטות הקשות של נפתלי בנט
לפיד ובנט בהשבעה, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אחרי החגיגות בתל אביב וישיבת הממשלה החגיגית נפתלי בנט קם לבוקר ראשון כראש ממשלת ישראל. לבנט אין זמן לנוח על זרי הדפנה וצריך להכריע בקרוב במספר סוגיות בוערות שהוריש לו ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו. ההחלטות לא יכולות לחכות וצפויות לעורר סערה בקואליציה הטרייה.

מחר צפויה להיערך צעדת הדגלים בירושלים, המצעד שנדחה מהשבוע שעבר צפוי להתקיים בירושלים במתווה חדש ולא במתווה המקורי. ברקע ישנם איומים של חמאס לירי על ירושלים אם המצעד יתקיים בעיר העתיקה. בחמאס מסרו באמצעות מתווכים מצריים כי: "המצעד עלול להוביל לתגובה צבאית שתתפתח למערכה אזורית".

היום צפויה ישיבה מיוחדת של השר החדש לביטחון פנים עומר בר לב עם המפכ"ל. ראש הממשלה בנט יצטרך להכריע אם לפעול לשינוי המצעד שכרגע צפוי לצעוד בעיר העתיקה, או להתעלם מאיום חמאס.

נושא נוסף שבנט נדרש להתייחס אליו בדחיפות הוא היישוב החדש אביתר, היישוב שהוקם בחודש שעבר לזכרו של אבייתר בורובסקי מוגדר כיום כלא חוקי. בצה"ל הוציאו צו תיחום ליישוב החדש המגביל את התפתחותו והמשך הבנייה במקום. על פי צו התיחום, בימים הקרובים ידרשו כל השוהים במקום להתפנות, בנט יצטרך לנווט בקושי רב בין הקולות הימניים בממשלה לאלו שדורשים פינוי לאלתר.   

אמנם בנט נאם אתמול והבטיח כי יפעל בצורה יותר ימנית מראש הממשלה היוצא נתניהו, אבל לא כל חברי הקואליציה מיישרים קו עם רוה"מ. אתמול פרסם ח"כ מוסי רז ממר"צ מכתב לבנט ולפיד ובו דרש: "נקטו עמדה ברורה סביב המתרחש בשטחים הכבושים".


להורדת הקובץ

במכתב כתב רז כי: "הוא קורא להם לפעול להגעה לרגיעה בשטחים ולהפסקת כל צורה של התנכלות באוכלוסייה האזרחית הפלסטינית בשטחים הכבושים, הן זו המגיעה מצד כוחות צה"ל שבשטח, והן זו המגיעה מצד המתנחלים".


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן