הנאום המלא של רה"מ הנכנס נפתלי בנט: "ביבי ושרה, לא הסכמנו אבל הקרבתם המון"

בנט בנאומו הראשון בתפקיד, הודה לראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו על שירותו לאורך השנים לטובת מדינת ישראל, התייחס להפרעות במהלך דבריו: "כגובה הצעקות, כך חוסר המשילות שלכם", והבהיר: "הגיע הזמן לעצור את הטירוף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/21 16:54 ג בתמוז התשפא

הנאום המלא של רה"מ הנכנס נפתלי בנט: "ביבי ושרה, לא הסכמנו אבל הקרבתם המון"
ראש הממשלה הנכנס בנאומו, צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט נאם היום (א') במליאת הכנסת את נאומו הראשון בתפקיד. במהלך הנאום נשמעו קריאות ביניים רבות ומחאות מצד חברי הכנסת מהציונות הדתית, הליכוד והמפלגות החרדיות, כשרבים מהם הוצאו מהמליאה.

בנט הגיב לצעקות ואמר כי, "הקטטות הללו, בין האנשים שאמורים היו לנהל את המדינה, הביאו לשיתוקה. פעמיים בהיסטוריה שלנו  איבדנו את הבית הלאומי שלנו בדיוק כי מנהיגי הדור ההוא לא השכילו לשבת זה עם זה ולהתפשר. כגובה הצעקות, כך חוסר המשילות שלכם", אמר ראש הממשלה הנכנס.

נאומו של בנט

נאומו של בנטצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

"כבוד נשיא המדינה – ראובן (רובי) ריבלין, נשיא המדינה הנבחר – יצחק בוז'י הרצוג, אדוני ראש הממשלה – בנימין נתניהו, גבירתי נשיאת בית המשפט העליון – השופטת אסתר חיות, יו"ר הכנסת – ח"כ יריב לוין, שותפי להקמת ממשלת האחדות – ח"כ יאיר לפיד, ורעייתו ליהיא, שרי הממשלה היוצאת, שרי הממשלה הנכנסת, חברי הכנסת, אורחים נכבדים. בראשית דבריי אני מבקש לומר בשמיבשם חברי הממשלה המיועדת, בשם הבית הזה ובשם כלל אזרחי מדינת ישראל - תודה.

תודה לך אדוני ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, על שירות ארוך-שנים ועטור-הישגים למען מדינת ישראל. כראש הממשלה פעלת לאורך שנים רבות במסירותלביצור עוצמתה המדינית, הביטחונית והכלכלית של ישראל. 

ראיתי אותך לא פעם מקרוב, בדיונים ביטחוניים ארוכים, לתוך השעות הקטנות של הלילה, שואל, חוקר ודורש מתוך תחושה של כובד אחריות. בנימין ושרה נתניהו, לאורך הדרך לא תמיד הסכמנו, אבל שניכם הקרבתם המון מבחינה אישית כדי לשרת את העם שלנו, עם ישראל. הכרת הטוב הוא ערך יסוד ביהדות. זה הזמן של העם לומר לכם, תודה". 

"אני מבקש בהזדמנות זו גם להביע הערכה עמוקה, לנשיא העשירי של מדינת ישראל, ראובן רובי ריבלין, על שנותיו כנשיא, כיושב ראש הכנסת וכשליח ציבור מסורולברך את הנשיא הנבחר, יצחק בוז'י הרצוג בברכת הצלחה. בעזרת ה', נעבוד יחד היטב". 

"מכובדיי, זוהי שעה מיוחדת. שעה שבה נטל הנהגת העם והמדינה עובר, כמו במרוץ שליחים, לדור הבא. זהו פיקדון מקודש שעובר מדור לדורמדינת ישראל היא לא עוד מדינה. היא חלומם של דורות של יהודים, ממרקש ועד בודפשט, מבגדאד ועד סן פרנסיסקו, שזכינו והוא מתגשם בכל יום מול עינינו.

"לכל דור יש את האתגרים שלו, וכל דור מחלץ מתוכו את המנהיגים שיוכלו להם. האתגרים החיצוניים שעומדים מולנו גדולים: פרויקט הגרעין האיראני שהתקדם לעבר נקודה מכרעת, המלחמה המתמשכת בטרור, תדמיתה של ישראל בעולם והיחס הלא הוגן שהיא מקבלת במוסדות הבינלאומיים, כל אלה משימות גדולות ומורכבות".

"כשאני רואה את הערות הביניים, אני לא יכול שלא לחשוב שאבות אבותינו היו חולמים להגיע למצב שיש כנסת ישראל, עם ויכוחים בתוך מדינה ריבונית אני גאה בזה. בעת הזו, אנחנו ניצבים גם בפני  אתגר פנימי. הקרע המתמשך בעם, שהלך ופרם את החוטים שמחזיקים אותנו יחד, הטיל אותנו, מערכת בחירות אחת אחרי השנייה, למערבולת של שנאה וריב-אחים. הקטטות הללו, בין האנשים שאמורים לנהל את המדינה, הביאו לשיתוקהוכך, ישראל הפסיקה להיות מנוהלת: חוסר משילות בנגב ואובדן הדרום, פרעות בערים המעורבות, היעדר תקציב מדינה בגלל קטטות של אנשים שלא מסוגלים להתקדם".

 

נשות הפוליטיקאים בתמונה משותפת

נשות הפוליטיקאים בתמונה משותפתצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

"ראיתי עכשיו ביציע האורחים את מאיה מורנו, אלמנתו של חבר שלי, אחי, סגן אלוף עמנואל מורנו זכרו לברכה. מאיה, בכל צומת חשוב בחיי אני חושב על עמנואל. ומשהו מעוצמת המסירות והשליחות של עמנואל זכרו לברכה, מלווה אותנו. תראו, כמו שאנחנו רואים פה במליאה, יהודים זה עם עם דעותהפרלמנט של מדינת היהודים זה פרלמנט עם דעות. חברים, התורה היא של כולנו. היא לא שייכת לפלג מסוים בעם ישראל. מי שרואה את זה מבין את כוחה המפרה של מחלוקת לשם שמיים. כשהמחלוקת כבר לא לשם שמיים, היא מאיימת עלינו, ועל כל מה שבנינו בדם ובעמל. פעמיים בהיסטוריה שלנו, רבותיי, איבדנו את הבית הלאומי שלנו, בדיוק כי מנהיגי הדור ההוא לא השכילו לשבת זה עם ולהתפשר. כן, גם עם אנשים אחרים. בדיוק ככה".

"אני רואה ממש למול עיניי את בר גיורא ואת יוחנן מגוש חלב. כל אחד צודק. כל אחד צודק. אבל מרוב הצדק הם שרפו את ביתנו עלינו. דמיינו שאז, לפני אלפיים שנה, היו עומדים אנשים ואומרים, רגע לפני התהום, 'לא, אנחנו לא נחזיק שלטים ולא נשרוף את האסמים בגלל שאנחנו לא מסוגלים לשבת זה עם זה'. אני גאה ביכולת לשבת ביחד עם אנשים עם דעות מאוד שונות. ולכן הפעם, ברגע המכריע, לקחנו אחריות. הכי קל להמשיך ככה, לפני התכנית שתכננתם לנו - עוד בחירות, בחירות חמישיות ושישיות ועשיריות, עוד שנאה, עוד פוסט מורעל בפייסבוק, עוד הפגנות כאלה ואחרות ממומנות ומתוזמנות. ככה בדיוק מפרקים מדינה, וזו פשוט לא אופציה. עצרנו את הרכבת רגע לפני התהום".

"אני רוצה להודות כאן לידידי, שר החוץ המיועד, יאיר לפיד, שגילה אחריות לאומית, נדיבות פוליטית וסבלנות, ובלעדיו לא היינו כאן היום. הגיעה שעתם של מנהיגים אחראים, מחלקי העם השונים, לעצור את הטירוף הזה".

לפיד ובנט עם תום נאומו

לפיד ובנט עם תום נאומו צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"אני רואה שיש פה הרבה אנשים עם ייסורי מצפון, שמנהיגיהם סירבו להיכנס לממשלה, אבל דעו לכם חברים, גם אם אתם לא בממשלה אנחנו נייצג את הציבור שלכם ונדאג לכולם. יש פה איזה רצון לייצר אבל לאומי. מה שקורה פה נקרא דמוקרטיה, ממשלה מתחלפת. יש מפלגות בפנים, יש מפלגות בחוץ, אנחנו פועלים על פי חוק וככה טבעו של עולם".

"הממשלה שתקום מייצגת רבים מאזרחי ישראל: מעופרה עד תל-אביב, מרהט ועד קריית שמונה. פה בדיוק טמונה ההזדמנות. העיקרון שלנו הוא לשבת ביחד, נרוץ קדימה עם המשותף, ונניח לעת עתה למפריד". 

"לאזרחי ישראל אני אומר, זהו רגע פוליטי רגיש. אני קורא לכולם לגלות בגרות ואיפוק. הממשלה החדשה תהיה ממשלה שחותרת לפתרונות אמיתיים, מעשיים, לבעיות של המדינה ושל אזרחיה. נראה שעבר המון המון זמן מאז שאזרחי ישראל זכו לממשלה שפשוט עובדת, שבאה לעבוד. ואת זה בדיוק אנחנו נעשה, אנחנו באים לעבוד. לכן, קווי היסוד שלנו הם לא מילים בעלמא אלא תכנית עבודה מעשית. אחרי שנתיים וחצי של תקיעות נוראה אנחנו נסיר חסמים, נשחרר פקקים ונביא את המדינה סוף סוך למה שהיא יכולה להיות". 

"הנה מקצת הדברים שהממשלה תקדם באופן מיידי: אחרי המון שנים שכולם דיברו על זה, ניקח אחריות על חינוך ילדי ישראל מגיל לידה שזו התקופה הכי מעצבת של האדם. כצעד ראשון נעביר את אגף המעונות למשרד החינוך, זו בשורה אדירה.

"שנים אנחנו מדברים על הורדת גיל הפטור של צעירים חרדים מ-24  ל-21 ועכשיו אנחנו הולכים לעשות את זה, המשמעות היא אדירה, ולא סתם אתם מתנגדים. זה בעצם, בטוב, לא בכוח, משחרר צעירים שרוצים לצאת ולעבור הכשרה בגיל צעיר, ומי שרוצה להישאר ללמוד תורה ימשיך. ברגע הזה אין לי ספק שצעירים חרדים שמחים מאוד על הבשורה.

חיילים חרדים, אילוסטרציה

חיילים חרדים, אילוסטרציהצילום: יעקב נעמי, פלאש 90

"נסגור באופן מיידי את משרד הדיגיטל, משרד המים, המשרד לקידום קהילתי והמשרד לעניינים אסטרטגיים. שר החוץ המיועד וראש הממשלה החליפי, ידידי יאיר לפיד יוביל את תהליך שיקום משרד החוץ שהוא כלי יסודי לעוצמתה המדינית של ישראל ואנחנו נעבוד, כמה שאפשר, בהרמוניה.

"שר האוצר המיועד, אביגדור ליברמן, הגיע עם תכניות משמעותיות, יוביל תכנית בה נחזיר את מובטלי הקורונה לעבודה, נכניס כמה שיותר אנשים לתוך ההייטק (שם הפיריון ורמת השכר גבוהים), כשאנחנו קובעים יעד מדיד. אנחנו רוצים ש-15 אחוז מכלל העובדים במשק יהיו בהייטק עד שנת 2026.

"נצמצם רגולציה עודפת ובירוקרטיה מתסכלת, ונפעל לשירות ממשלתי ידידותי לאזרח, כמו בסינגפור ובמספר מדינות אחרות- בלי ניירת ובלי תורים. כמו שהבטחנו, נקל על העצמאיים ועל בעלי העסקים הקטנים, כולל בדמי אבטלהנגדיל את קצבת הבטחת ההכנסה לקשישים ל-70% משכר המינימום. 'אל תשליכני לעת זקנה'.

"נפתח תחרות במערך הכשרות תוך קביעת סטנדרטים, מה שיקל על בעלי מסעדות וישבור את המונופול החונק שיורד לחייהם. יוריד את מחירי המזון בישראל, ויחזק את אמון הציבור ברמת הכשרות.

"שר המשפטים המיועד, גדעון סער יוביל תהליך לְאִיזּוּן בין הרשות השופטת לבין הרשות המחוקקת והרשות המבצעת, כאשר יוזמתו לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה היא צעד ראשון ומשמעותי שלא נעשה כבר שנים. במנותק מהקשר פרסונלי, זה ייעשה בצורה עניינית. נקדם סוף סוף תכנית לאומית לצפון, כולל הקמת בית חולים ואוניברסיטה בגליל.

"שר הביטחון בני גנץ מוביל ויוביל תהליך התעצמות ובניין כוח משמעותי של צה"ל באמצעות תכנית רב שנתית, שתכלול השקעה גדולה ביכולות התקפיות והגנתיות. נצטרך להשקיע, האיומים לא עזבו אותנו.
לוחמי צה"ל ראויים שיעמדו לרשותם האמצעים הטובים והמתקדמים ביותר בעולם כשהם נמצאים בסג'אעייה או בבינת ג'בל

"בהובלת שרת התחבורה המיועדת, מירב מיכאלי, היא תוביל מהלך כ"כ נדרש לשדרוג התחבורה הציבורית בישראל, בלי לייצר מהומות סרק ולהמציא מריבות יש מאין. לבוא לעבוד. נחזק את ההתיישבות בכל רחבי ארץ ישראל. נבטיח את האינטרס הלאומי בשטחי C – ונגדיל תקנים ומשאבים לשם כך אחרי הרבה מאוד שנים של הזנחה

"נפתח פרק חדש ביחסי מדינת ישראל עם אזרחיה הערבים. החברה הערבית תיוצג בקואליציה על ידי מנסור עבאס וסיעתו. זה מהלך שאני חייב לתת את הקרדיט לראש הממשלה נתניהו שפרץ את הדרך בסדרה של מפגשים עם מנסור עבאס, בהושטת יד, ואני חושב שזה מהלך נכון. אתה סללת את הדרך.

"אנחנו מבינים את מצוקותיה וצרכיה של החברה הערבית. הם זועקים שנסייע במאבק בפשיעה ובאלימות, מצוקת הדיור, הפערים בחינוך ובתשתיות - יקבלו מענה. נתחיל תהליך של הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, כדי שאזרחי ישראל הבדואים יוכלו לחיות בכבוד. כל מי שנסע לים המלח דרך ערד לפני 20 שנה ונסע עכשיו רואה את ההזנחה ורואה מה קורה כשהעסק לא מנוהל. תנוח דעתכם אנחנו ננהל את זה.

"שר הבריאות המיועד, ניצן הורוביץ, יכין את מערכת הבריאות לעידן חדש של רפואה קהילתית וביתית. ביחד גם נכין מערך חירום לפנדמיות לאומיות, לא תמיד אפשר לדעת שיהיו חיסונים. לבנות על חיסונים אבל גם על מערך מסודר, מה שלא היה בשנה האחרונה.

"נאיץ את קצב בניית הדירות. יש צניחה בשנה האחרונה בבנייה, וזה בדיוק הפוך ממה שצריך. יש גירעון בבנייה, מה שמזניק את המחירים ושום תעלול לא מונע את זה. מה שקרה לצעירים במדינה ישראל, משרתים בצבא, הולכים למילואים, משלמים מיסים, אין להם שום סיכוי לבנות בית. אז כן, נתעסק בזה ולא רק בלריב אחד עם השני.

"הממשלה תפעל לקידום העלייה של יהודים לישראל, ולקליטה מיטבית שלהם. נחזק את הקשר בין מדינת ישראל לַיְּהוּדִים בתפוצות ונסייע במאבק נגד האנטישמיותנשמור על מדינת ישראל, מדינת הלאום של העם היהודי, כמדינה יהודית ודמוקרטית חזקהואלו רק חלק מהתכניות.

"כפי שאמרתי, באנו לעבוד. בשביל כולם. אנחנו נעבוד בשביל כולם. אני פונה מכאן לציבור החרדי: אמנם ראשי המפלגות החרדיות בחרו שלא להצטרף לקואליציה, וזו זכותם, אבל זה לא אומר שאתם, הציבור עצמו, לא מיוצגים - אני אייצג אתכם. אנחנו נייצג אתכם. הממשלה החדשה תכבד את לומדי התורה, התורה היא ששמרה עלינו אלפי שנים בגלות, ובמקביל תפעל לשחרר חסמים שמנעו מהציבור החרדי להשתלב בתעסוקה ובחברה בישראל. נטפל בבעיות עומק שמנציחות קשיים בחברה החרדית, בראשן מצוקת הדיור. קצב בניית הדירות, פשוט לא עומד בקצב הגידול הטבעי, ויש מקום להקמת שכונות חדשות ואפילו עיר חרדית חדשה בישראל

"התבקשתי על ידי אביו של אליהו שמואל, זכרונו לברכה, נער חרדי בן שש עשרה, שנהרג באסון במירון להזכיר אותו בנאום ההשבעה. אלי היה ילד מתוק, עזר תמיד לחבריו, וראה את כולם בעין טובה.
לא נשכח את אלי ולא נתעלם ממותו. 
ועדת חקירה ממלכתית קום תקום. 

"מכובדיי, הממשלה מתחילה את דרכה כשהאיום המשמעותי ביותר על ישראל, פרויקט הגרעין האיראני, נמצא בנקודה קריטית. המזרח התיכון עוד לא התאושש מהסכם הגרעין הראשון, שחיזק את איראן במיליארדי דולרים ובלגיטימציה בינלאומית. איראן, באמצעות כח קודס של משמרות המהפכה, הקימה מאחזי טרור במעין סהר שכזה - מסוריה, דרך עזה-לבנון, ועד תימן. חידושו של הסכם הגרעין עם איראן הוא טעות שתיתן שוב לגיטימציה לאחד המשטרים האפלים והאלימים ביותר בעולם.

"ישראל לא תאפשר לאיראן להצטייד בנשק גרעיני. ישראל אינה צד להסכם והיא תמשיך לשמור על חופש פעולה מלא. בחודש שעבר קיבלנו תזכורת לכך שהסכסוך עם הפלסטינים עדיין פה. עלינו לזכור ולהזכיר לעולם שאויבנו שוללים את עצם קיומנו כמדינה יהודית בארץ ישראל, ולא מדובר במחלוקת על שטח.

"אנו נידרש לעוצמה צבאית, לחוסן אזרחי, ולאמונה בצדקת דרכנו, בתקופות שבהן הסכסוך מרים את ראשו. אני מקווה שהפסקת האש בדרום תישמר, אך אם חמאס יבחר שוב בדרך של אלימות נגד אזרחים ישראלים, הוא יתקל בקיר ברזל. שום קונסטלציה פוליטית לא תקשור את ידינו מלעשות את מה שצריך. אלימות וטרור אינם תופעת טבע או גזרת גורל שאנחנו אמורים פשוט להשלים איתן. הפלסטינים צריכים לקחת אחריות על מעשיהם ולהבין שאלימות תענה בתגובה נחרצת. לעומת זאת, שקט בטחוני ועיסוק אזרחי יוביל לְמַהֲלָכִים בַּתְּחוּם הַכַּלְכָּלִי, לְהַפְחָתַת הַחִיכּוּךְ וּלְצִמְצוּם הַסִּכְסוּךְ.

"משפחות גולדין ושאול, ומשפחות מַנְגִּיסְטוּ וסַייְד. הממשלה בראשותי תפעל להשבתם הביתה של חללי צה"ל ואזרחים ישראלים שנמצאים בידי חמאס. אנחנו רואים בהשבתם חובה מקודשת, שיש לקיימה,  אבל מתוך אחריות. ממשלת ישראל תפעל לביסוס ולהרחבת הסכמי השלום עם מדינות ערב, ולהגברת שיתוף הפעולה הכלכלי, היזמי, והתרבותי, ולהעמקת הקשר הבלתי אמצעי בין העמים באזור, דוגמת הקשר בין אזרחי ישראל לאזרחי איחוד האמירויות.

הפסקת אש תמורת החזרתם?

בנט התחייב לפעול להחזרתם.צילום: באדיבות המשפחות

"אני רוצה להודות בשם כולנו לנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, על עמידתו הנחושה לצד ישראל במהלך מבצע "שומר החומות" ועל מחויבותו ארוכת-השנים לביטחון ישראל. הנשיא ביידן אמר במהלך המבצע ואני מצטט: 'לא יהיה שלום עד שהאזור יאמר באופן חד משמעי כי הוא מכיר בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית עצמאית'. זה מסר חשוב והוא יישמע ויופנם במזרח התיכון.

"אנחנו מעריכים מאוד את תמיכתה של ארצות הברית, ידידתנו החשובה ביותר. ממשלתי תעשה מאמץ להעמיק ולטפח את היחסים עם ידידינו בשתי המפלגות. אם יהיו מחלוקות, ננהל אותן מתוך אמון בסיסי וכבוד הדדי. 

"חבריי, חברי הכנסת, לקראת המשך הדיון הסוער שצפוי כעת, בואו ננסה לשמור על דיון מכבד. עיניי העם נשואות אלינו. בואו נשמור על דיון מכבד. אני מבין את מי שקשה לו, אך זהו לא יום אבל. אין פה התנתקות, אין פה פגיעה באף אחד. יש פה החלפת ממשלה בדמוקרטיה, זה הכל. ואני מבטיח לכם שזו ממשלה שתעבוד למען כל העם, אנחנו נעשה כל שביכולתנו שאף אחד לא צריך להרגיש חרדה כמו שמנסים להחדיר לו.

"לא לא, אנחנו באים בטוב לעבוד. ואני קורא לאלו שמתכוונים לחגוג הלילה: לא לגלות זחיחות או שמחה לאיד. אנחנו לא אויבים. אנחנו עם אחד. כעת, שעות לפני קבלת האחריות, אני מתפלל לקדוש ברוך הוא, שייתן בלבי חכמה, בינה ודעת, להנהיג את מדינת ישראל בבטחה: אָבִינוּ שֶׁבַּשָּׁמַיִם, צוּר יִשְׂרָאֵל וְגוֹאֲלוֹ, בָּרֵךְ אֶת מְדִינַת יִשְׂרָאֵל, רֵאשִׁית צְמִיחַת גְּאֻלָּתֵנוּ. הָגֵן עָלֶיהָ בְּאֶבְרַת חַסְדֶּךָ, וּפְרֹשׁ עָלֶיהָ סֻכַּת שְׁלוֹמֶךָ, וּשְׁלַח אוֹרְךָ וַאֲמִתְּךָ לְרָאשֶׁיהָ, שָׂרֶיהָ וְיוֹעֲצֶיהָ, וְתַקְּנֵם בְּעֵצָה טוֹבָה מִלְּפָנֶיךָ. חַזֵּק אֶת יְדֵי מְגִנֵּי אֶרֶץ קָדְשֵׁנוּ, וְהַנְחִילֵם אֱלֹהֵינוּ יְשׁוּעָה וַעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן תְּעַטְּרֵם, וְנָתַתָּ שָׁלוֹם בָּאָרֶץ וְשִׂמְחַת עוֹלָם לְיוֹשְׁבֶיהָ. בעזרת ה', נעלה ונצליח.

חברי הכנסת,

אני מתכבד להציג בפניכם את הממשלה שהרכבנו, לפי סדר הא-ב׳:

נפתלי בנט - ראש הממשלה, שר ההתיישבות ושר הדיגיטל הלאומי. משרד הדיגיטל יבוטל וסמכויותיו יועברו למשרד הכלכלה והתעשייה ולמשרד האוצר.

יאיר לפיד - ראש הממשלה החליפי ושר החוץ והשר לנושאים אסטרטגיים. המשרד לנושאים אסטרטגיים יבוטל וסמכויותיו יועברו למשרד החוץ.

שרים בעלי זיקה לראש הממשלה:

איילת שקד - שרת הפנים

גדעון סער - סגן ראש הממשלה ושר המשפטים

זאב אלקין - שר הבינוי והשיכון, שר ירושלים ומורשת והשר המקשר בין הממשלה לבין הכנסת

יועז הנדל - שר התקשורת

יפעת שאשא ביטון - שרת החינוך והשרה להשכלה הגבוהה והמשלימה

מתן כהנא - השר לשירותי דת

 

שרים בעלי זיקה לראש הממשלה החליפי:

אביגדור ליברמן - שר האוצר

אורית פרקש הכהן  - שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה

אורנה ברביבאי - שרת הכלכלה והתעשייה

אלעזר שטרן - שר המודיעין

בנימין (בני) גנץ - סגן ראש הממשלה ושר הביטחון

חילי טרופר - שר התרבות והספורט

חמד עמאר - שר

יואל רזבוזוב - שר התיירות

מאיר כהן - שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים

מירב כהן - השרה לשוויון חברתי

מרב מיכאלי - שרת התחבורה והבטיחות בדרכים

נחמן שי - שר התפוצות

ניצן הורוביץ - שר הבריאות

עודד פורר - שר החקלאות ופיתוח הכפר, והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל

עיסאווי פריג׳ - השר לשיתוף פעולה אזורי

עמר בר לב - השר לביטחון הפנים והשר