בנט בישיבת הממשלה הראשונה: "צריך לשמור על איפוק בהיבטים האידיאולוגים"

הממשלה ה-36 קיימה את ישיבתה הראשונה, כאשר ראש הממשלה הטרי, ברך "שהחיינו" והתייחס לאתגרים הראשונים: "אזרחי ישראל נושאים את עיניהם אלינו ועכשיו חובת ההוכחה עלינו" | ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד הוסיף: "מה שיחזיק את הממשלה הזאת זו חברות ואמון"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/06/21 22:24 ג בתמוז התשפא

בנט בישיבת הממשלה הראשונה: "צריך לשמור על איפוק בהיבטים האידיאולוגים"
ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי, "שהחיינו", צילום: דוברות הכנסת

שעה קלה לאחר שהכנסת העבירה את הצבעת האמון בממשלה ה-36, ראש הממשלה הנכנס, ראש הממשלה החליפי וחברי הממשלה הצהירו אמונים למדינה. כעת מתכנסים השרים לישיבת ממשלה ראשונה כאשר בראשיתה בירך ברכת "שהחיינו". 

"חברים ידידי ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, ראשי המפלגות שרי הממשלה כולם אזרחי ישראל. אנחנו בפתחם של ימים חדשים. תלאות זו לא מילה מוגזמת. תלאות הקמת ממשלת האחדות מאחורינו, ועכשיו אזרחי ישראל כולם נושאים את עיניהם אלינו ועכשיו חובת ההוכחה עלינו. אנחנו נפעל יחד בשותפות ובאחדות לאחות את הקרע בעם ולהחזיר את המדינה לתפקוד וסדר לאחר שיתוק של מריבות - הפנים קדימה".

"שני דברים לסדר, אנחנו נתחיל את ישיבות הממשלה בזמן. מי שמגיע מגיע, מי שלא מגיע, יאחר אבל הישיבות יתחילו בזמן. גם המלצה מכיוון שלא בהכרח ניפגש עד הישיבה הבאה: את מנכ"לי המשרדים תבחרו בקפידה לא בחיפזון, הכול בסדר, כל משרד יודע לתפקד עוד שבוע-שבועיים, יותר חשוב שנביא מנכ"לים או מנכ"ליות מעולות. מרב אני בסדר בעניין הזה?", הוסיף בנט בצחוק, ואמר: "אני חושב שיש פה מצב מיוחד שהשרים מתאימים במיוחד לתפקידיהם וזה מרענן". 

"כדי שהמהלך האדיר הזה יצליח, כולנו צריכים לדעת לשמור על איפוק וריסון בהיבטים האידאולוגים כי אנחנו מכירים שזו שמיכה מאוד מתוחה ולהתמקד בעשייה מעשית מה שנקרא 'בחיים עצמם', בסלילת כבישים או תחבורה ציבורית, בחינוך, בבריאות, בכלכלה ובביטחון. זה ישמור על יציבות הממשלה. יש גרעון בכל כך הרבה דברים שלא נעשו שצריך לנוע קדימה. אז איש איש במשרדו ועשייתו בעזרת השם נעשה ונצליח".

ראש הממשלה הנכנס סיים בדבריו של רבי אלימלך מליז'נסק: "אַדְּרַבָּה, תֵּן בְּלִבֵּנוּ שֶׁנִּרְאֶה כָּל אֶחָד מַעֲלַת חֲבֵרֵינוּ וְלא חֶסְרונָם, וְשֶׁנְּדַבֵּר כָּל אֶחָד אֶת חֲבֵרו בַּדֶּרֶךְ הַיָּשָׁר וְהָרָצוּי לְפָנֶיךָ, וְאַל יַעֲלֶה שׁוּם שנְאָה מֵאֶחָד עַל חֲבֵרו חָלִילָה".

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד אמר לאחר מכן כי, "מה שהקים את הממשלה הזאת זו חברות ואמון, ומה שיחזיק את הממשלה הזאת זו חברות ואמון, ואם נדע לסמוך אחד לשני לפרגן אחד לשני ולעבוד ביחד מתוך רצון הדבר יצליח אז הדבר יצליח".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן