מנסור עבאס: "נחזיר את האדמות שהופקעו מבני עמנו"

כך אמר יו"ר סיעת רע"מ בשפה הערבית, אך הדברים שאמר לאחר מכן בעברית היו הפוכים לחלוטין | חבר הכנסת מיקי זוהר הבהיר: "נלך לאופוזיציה בראש מורם" | חברת הציונות הדתית מיכל וולדיגר נאמה נאום מפתיע מאוד, שכתב לא אחר מאשר ראש הממשלה הנכנס בנט

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/06/21 20:35 ג בתמוז התשפא

מנסור עבאס: "נחזיר את האדמות שהופקעו מבני עמנו"
מנסור עבאס בנאומו בערבית ועברית, צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

לאחר נאומו הסוער של ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט, ולפני ההצבעה על בחירת יו"ר כנסת החדש, והצבעת האמון בממשלה ה-36, התקיים במליאת הכנסת דיון בין חברי הכנסת, במהלכו נרשמו מהלומות מילוליות בין חברי הקואליציה לאופוזיציה.

יו"ר סיעת רע"מ מנסור עבאס חילק את נאומו לשני חלקים, ערבית ועברית, כשהתוכן והטון היו שונים ביניהם. "נחזיר את האדמות שהופקעו מבני עמנו - זה מעשה לאומי ממעלה ראשונה", אמר בנאומו בערבית, אך בחלק בשפה העברית הוסיף בניגוד לדברים הקודמים: "אף אחד לא מכר את הנגב לרע"מ. הנגב נשאר עדיין בתוך מדינת ישראל. תושבי הנגב הם אזרחי מדינת ישראל".

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר תקף את ראש הממשלה הנכנס: "נפתלי בנט, צעק מעל כל במה אפשרית שהוא איש ימין. הוא דיבר על ריבונות, על סיפוח, על יהודה ושומרון. ומה הוא עשה ברגע שהוא היה צריך להחליט בין טוב לרע? במקום לשים בצד את האידיאולוגיה שלו או את שאיפותיו האישיות? הוא בחר לאפסן את האידיאולוגיה שלו בשם האופורטוניזם כן, הוא נכשל כבר במבחן הראשון שלו. אני אומר לכם, חבריי לימין, בצורה ברורה: נלך לאופוזיציה בראש מורם. נעבוד קשה, ונילחם יחד כדי להפיל את הממשלה הרעה הזו, נחזור חזקים ומאוחדים מתמיד. אתם יודעים למה? כי לצידנו נמצא רוב העם, ולצידנו גם נמצאת האמת. אנחנו לא אלו שאמרו דבר אחד לפני הבחירות ועשו בדיוק את ההפך".

שר הפנים אריה דרעי

שר הפנים אריה דרעיצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

שר הפנים היוצא אריה דרעי התייחס לטענות כלפי ש"ס לפיהן הוצע לחבריה להצטרף לממשלה החדשה: "אומרים לנו – למה לא הסכמתם להיכנס? אז אני אגיד לכם עוד דבר אחד: חלק מהפאזל של ההונאה הגדולה, שזו הייתה ההונאה מהגדולות ביותר שהיו כאן בפוליטיקה הישראלית, הנה עוד חלק מהפאזל: מעולם, אף אחד לא הציע לנו להיכנס לממשלה הזו. לא שאנחנו רוצים להיכנס. יש וטו של אביגדור ליברמן, בעל המריצות. הוא שם וטו שהחרדים לא ייכנסו לממשלה. וגדעון סער, ונפתלי בנט, וכל השותפים חתמו לדבר הזה, בפנים. מה תגידו? אל תתייחסו לווטו הזה? נכון, אתם צודקים. גם אני לא מתייחס לווטו שלכם בנושא דת ומדינה".

שרת התחבורה והזהירות בדרכים הנכנס מרב מיכאלי הבהירה כי, "השינוי חייב להיות בממשלה שעובדת למען הציבור הישראלי, למען מדינת ישראל, בממשלה נקייה משחיתות, בממשלה שמקיימת פסקי דין של מערכת המשפט ולא מבזה אותה. ממשלה שפועלת למען כל חלקי החברה הישראלית, שמחברת ביניהם ולא מפרידה ומפנה אותם אחד כלפי השני. ממשלה שתראה בנות ובני אדם ולא סקטורים. ממשלה שחותרת להשיג שוויון בין כל חלקי החברה הישראלית ובין האזרחיות לאזרחים, ואני גאה להיות מי שהכניסה, לראשונה בתולדות מדינת ישראל, לקווי היסוד של הממשלה מחויבות לשוויון מלא בין גברים לנשים. הממשלה שמושבעת היום היא ממשלה מורכבת, לא מובנת מאליה לאף אחד מהחלקים שמרכיבים אותה".

ליצמן

ליצמןצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

"הממשלה הזו קמה על הפרה סיטונאית של הבטחות, על שקרים והונאות", אמר יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', "היא שומטת את הקרקע מתחת ליכולת הבסיסית של הציבור לתת אמון בתהליך הדמוקרטי, והיא פוגעת בכך פגיעה אנושה בעקרון שלטון העם. הממשלה הזו קמה על חורבות הדמוקרטיה ומתנתקת בצורה קיצונית בין התמיכה הציבורית האמיתית שלה זוכה המפלגה לכוח השלטוני המופקד בידיה. בכך היא שוב פוגעת אנושות בעקרון שלטון העם".

חבר הכנסת יעקב ליצמן מיהדות התורה אמר: "היום אנו צפויים לראות לראשונה בישראל, השבעת ממשלה ללא תמיכה ציבורית, ללא ניצחון בבחירות, בלי גיבוי של העם, אלא זהו אוסף של שקרים, הונאת בוחרים, וחיבור של שונאים שמצאו דרך, פירצה חוקית, לנקום בשנוא נפשם נתניהו, ללא כל דבר מחבר ביניהם אידיאולוגית וערכית. ממשלת בנט-לפיד- וליברמן זו ממשלה רפורמית שקוראת תיגר על כל הקדוש והיקר לעם היהודי לדורותיו".

חברת הכנסת מהציונות הדתית מיכל וולדיגר עלתה לנאום, אך התברר כי לא הכינה נאום משלה, אלא לקחה נאום שננאם בעבר על ידי לא אחר מאשר ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט: "אדוני היושב-ראש, חבריי חברי הכנסת, אנחנו הולכים היום לאופוזיציה עם גב זקוף. הרבה שאלו אותנו למה לא נכנסנו. היו הצעות לשרים, שר לענייני כלום, שר לענייני כל ושר לענייני לום. מאז ומעולם הציונות הדתית הייתה המצפן, העוצמה ועמוד השדרה של הממשלה, וכשהציונות הדתית לא הייתה - הממשלה הייתה נטולת עמוד שדרה", אמרה וולדיגר והוסיפה: "בסיום דבריי, אני רוצה להודות לכותב הנאום שלי, ראש הממשלה נפתלי בנט. כן כן, השתמשתי בנאום שלך מהשבעת הממשלה ה-35". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן