מלוין ללוי: נבחר יושב ראש חדש לכנסת ה-24

67 חברי הבית בחרו במיקי לוי ליושב ראש הכנסת. לוין נפרד מתפקידו כיושב ראש הכנסת: "הכנסת בהנהגתי לא הרכינה את ראשה בפני פסקי דין"|לוי ויתר על נאומו כדי לזרז את הצבעת האמון בממשלה ולשחרר את אמילי מואטי שהגיעה למליאה מבית החולים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/21 21:04 ג בתמוז התשפא

מלוין ללוי: נבחר יושב ראש חדש לכנסת ה-24
צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

הקואליציה החדשה הגיעה להחלטה הראשונה שלה ובחרה בהצבעה שמית את יושב ראש הכנסת הבא. מיקי לוי, בן 69, מפקד מחוז ירושלים, סגן שר האוצר לשעבר ומספר 8 ברשימת יש עתיד, נבחר ברוב של 67 תומכים לעומת חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס שזכה ל-52 קולות, לתפקיד יושב ראש הכנסת ה-24. במסגרת תפקידו ישמש גם ממלא מקום נשיא המדינה.

יריב לוין, מספר חמש ברשימת הליכוד נפרד מתפקידו, אליו נכנס במאי אשתקד. בנאום אחרון שנשא מכיסאו במליאה, דיבר על המאבק של הרשות המחוקקת מול הרשות השופטת: "היעד הראשון במעלה שהצבתי לעצמי היה להגן בתקיפות על מעמדה של הכנסת אל מול הפגיעה המתמשכת מצד הרשות השופטת. לראשונה מזה שנים ארוכות, קולה של הכנסת נשמע בנושא זה באופן חד וברור. הכנסת בהנהגתי לא הרכינה את ראשה בפני פסקי דין והחלטות שניתנו בחוסר סמכות. פעלתי בנחישות למען חיזוק הדמוקרטיה, למען שמירת עקרון הפרדת הרשויות ולמען יכולתה של הכנסת לבטא בהחלטותיה את רצון העם. 

לוין הודה לראש הממשלה היוצא נתניהו על "האמון שנתן בו" וגם לחברות וחברי הכנסת, כמו גם לעובדי המשכן "על העבודה המשותפת. תודה למנכ"ל הכנסת סמי בקלש, למזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ, ליועצת המשפטית לכנסת עו"ד שגית אפיק, לקצין הכנסת ניצב יוסף גריף, וכמובן לכל צוות לשכתי." 

צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

לאחר ההכרזה על בחירתו, עלה לוי לדוכן המליאה וכמו יאיר לפיד, גם הוא ויתר על הנאום שהכין מראש. "אמילי מואטי הגיעה באמבולנס מאשפוז בבית החולים", אמר לוי, "אני מוותר על הנאום כדי שנגיע להצבעה." 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן