שר התפוצות הנכנס: "ההתבוללות מאיימת על העם היהודי"

רגע לפני שיצהיר אמונים למדינת ישראל כשר התפוצות בממשלה ה-36, נחמן שי אומר לחדשות כיפה כי הוא מודע לאתגרים שהתפקיד מזמן לו ומבהיר לגבי יציבות הממשלה: "היא יושבת טוב מאוד, כשהיא יותר קטנה היא יותר חזקה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 13/06/21 19:47 ג בתמוז התשפא

שר התפוצות הנכנס: "ההתבוללות מאיימת על העם היהודי"
נחמן שי, שר התפוצות הנכנס, צילום: משה שי/פלאש90

הממשלה ה-36 תושבע הערב (א'), כאשר 28 השרים יצהירו אמונים למדינת ישראל. השר היחיד שלא נבחר לחבר כנסת הוא נחמן שי, שמונה לתפקיד שר התפוצות על ידי יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, והועדף בשל ניסיונו על פני חבר הכנסת גלעד קריב.

בראיון לחדשות כיפה אמר שי כי, "אני ניגש לתפקיד חשוב שיו"ר המפלגה שלנו הטילה עלי, אני לוקח את המשימה ועושה אותה כמיטב יכולתי. אני מאמין שבסביבה שלי יסתדרו הדברים ונוכל לעבוד. אני לא רואה סיבה לעמוד עם סטופר. עברתי כמה ממשלות והייתי 10 שנים חבר כנסת, יש תחושה שהממשלה רק מורכבת וכבר תיפול. אני אומר - היא יושבת טוב מאוד, כשהיא יותר קטנה היא יותר חזקה". 


יהיה שינוי ביחס לקהילה הרפורמית בחו"ל?

"אנחנו נבקש ונחפש לקרב כל יהודי למדינת ישראל. הקשר בין היהודים בתפוצות למדינת ישראל הוא קשר אסטרטגי שלא כל הציבור מבין את החשיבות שלו. אנחנו לא הולכים לרפורמים או לאורתודוכסים, אנחנו הולכים לכולם, כי יש מעט, יש רק עוד 8 מיליון יהודים ברחבי העולם, זה כל כך מעט. המשימה שלנו היא לקרב אותם אלינו בחינוך, בתרבות ובדת,  בכל דרך שהיא. אם אפשר גם להימנע מנישואי תערובת, מהתבוללות, זה דבר שמאיים על העם היהודי". 

אני לא יודע איך עושים את זה מחר בבוקר", אמר שר התפוצות הנכנס, "אני לא גאון ולא המצאתי שום דבר, אבל אני יכול להצביע על הסכנות והאתגרים  ולחפש ביחד את הפתרון. אני יודע שבנט ושרים נוספים יש להם גישה חיובית מאוד כלפי הנושא של העם היהודי בתפוצות וזה יעזור לי".