דוד ביטן: נתניהו טעה כשלא מימש את הרוטציה עם גנץ

חבר הכנסת מהליכוד היכה על חטא לקראת הקמת הממשלה והבהיר: "אפשר ללכת לאופוזיציה, לא צריך להתרגש מזה יותר מדי". יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר התייחס לטענות לפיהן לא יעזרו בהעברת השלטון ושלל זאת על הסף: "מאחל לראש הממשלה הנכנס ולכל מפלגות הקואליציה, הצלחה בתפקידם"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 11/06/21 07:51 א בתמוז התשפא

דוד ביטן: נתניהו טעה כשלא מימש את הרוטציה עם גנץ
ביטן עם נתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

 

קצת יותר מ-48 שעות נותרו עד להשבעת הממשלה ה-36, ובליכוד נערכים למעבר לאופוזיציה אחרי 12 שנות שלטון בקואליציה. יו"ר סיעת הליכוד לשעבר, דוד ביטן אומר הבוקר (ו') בראיון ל'כאן חדשות' כי הוא כבר השלים עם המהלך: "אפשר ללכת לאופוזיציה, לא צריך להתרגש מזה יותר מדי", אמר ביטן.

"זו ממשלה שאין לה משותף, הם לא יעשו הרבה. לדעתי אין כבר משהו שאפשר לעשות כדי למנוע את ההשבעה", הבהיר יו"ר הקואליציה לשעבר, והתייחס לאי העמידה של נתניהו בהבטחותיו כלפי יו"ר כחול לבן בני גנץ, דבר שהביא לפירוק הממשלה הקודמת: "היום, בדיעבד ברור שזו הייתה טעות של נתניהו שהוא לא מימש את הרוטציה עם גנץ. יחסית למה שקרה – הוא טעה".

גם יו"ר סיעת הליכוד הנוכחי, חבר הכנסת מיקי זוהר התייחס הבוקר בראיון לגלי צה"ל להקמת הממשלה: "עם כל הצער שלי שאני באמת סבור שהיא חסרת סיכוי להצליח כי היא מורכבת ממפלגות השמאל, אני חד משמעית מאחל לראש הממשלה הנכנס ולכל מפלגות הקואליציה, הצלחה בתפקידם. כשנראה שהם עושים דברים טובים נקדם אותם למען כלל אזרחי ישראל וכשייעשו טעויות נפעל להפלת הממשלה", הוא הבהיר. 

בימים האחרונים נשמעו דיווחים בכלי תקשורת לפיהם נתניהו שוקל להחליף את ראש הסיעה זוהר ביו"ר הכנסת היוצא, יריב לוין. בעקבות זאת זוהר הבהיר כי, "אף אחד לא עסק במינויים, אנחנו לא יודעים איזה ועדות יגיעו למפלגה. יו"ר הכנסת היוצא לוין מוערך ואהוב, אני רואה בו כמורה ומודל לחיקוי. העיסוק הפנימי בתוך הליכוד - קטנוני".

"היה מאוד מכובד, מאוד נהניתי", אמר חבר הכנסת זוהר על הכנס שארגן אמש (ה') חבר הכנסת ניר ברקת, "הוא אמר במפורש שעלינו להתאחד מאחורי נתניהו. אני סבור שאחדות הליכוד זה הדבר המתבקש, בלי חרמות ומאבקים פנימיים. קורא לכל חברי הליכוד - שימו את הוויכוחים בצד, בואו נפיל את הממשלה שתקום". 


👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן