מיקי זוהר הטריל, ימינה ותקווה חדשה ישרו קו עם גוש השינוי

יו"ר סיעת הליכוד העלה הצעת החוק שלו על הגבלת זכות העמידה, ודרש הצבעה שמית גלויה כדי לאתגר את ימינה ותקווה חדשה. אך שתי המפלגות סירבו להיענות לקריאה והצביעו נגד הצעת החוק. זוהר: "גט כריתות לימין ויריקה בפרצוף של מתיישבי יהודה ושומרון"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 09/06/21 15:48 כט בסיון התשפא

מיקי זוהר הטריל, ימינה ותקווה חדשה ישרו קו עם גוש השינוי
צילום: Hadas Parush/Flash90

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר העלה היום (ד') במליאת הכנסת, את הצעת החוק שלו הגבלת זכות העמידה, דקות בנאום במליאה.  בעת הצגת הצעת החוק טען זוהר: "הצעת החוק הזו הובאה במחשבה כי האידאולוגיה היא שקובעת, לא הכיסאולוגיה. הצעת החוק מבקשת להגביל את זכותן של עמותות שמאל לעתור בשם בעלי קרקעות אלמונים ביו"ש לבג"ץ ולגרש יהודים מאדמתם".

מטרת הצעת החוק של זוהר היא בעיקר לנסות ולאתגר את ימינה ותקווה חדשה מימין, כעוד צעד של הליכוד שהופכים להיות אנשי אופוזיציה.  בנאומו פנה זוהר על חברי הכנסת הימנים שבגוש השינוי: "הזהרנו שהולכת לקום פה ממשלת שמאל רדיקלי, והנה הצעת חוק חשובה להתיישבות הולכת ליפול בעזרתם של ימינה ותקווה חדשה! לא תצליחו להעביר כלום, ממשלת השמאל  תפגע בכל דבר ימני, זו הממשלה החדשה שלכם". 

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק-יסוד: השפיטה (תיקון - הגבלת זכות העמידה)  של חבר הכנסת מכלוף מיקי זוהר. לאחר הצבעה שמית תמכו בהצבעה 41 חברי כנסת מול 57 שהתנגדו. חברי ימינה ותקווה חדשה הצביעו נגד. לאחר שההצעה נפלה תקף זוהר: "הצבעת חברי ימינה ותקווה חדשה נגד החוק להגבלת זכות העמידה היא בבחינת גט כריתות לימין ויריקה בפרצוף של מתיישבי יהודה ושומרון".