יועצו הקרוב של בנט: "עומד להשתנות כמו אריאל שרון"

יועצו לשעבר של ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט, ג'ורג' בירנבאום, התראיין לתקשורת האמריקאית וטען: "אני חושב שהוא לקח צעד אמיץ מאוד. משהו שנתניהו מעולם לא עשה, להכניס מפלגה איסלאמיסטית ערבית לקואליציה באופן רשמי בישראל בפעם הראשונה בהיסטוריה" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/21 15:22 כז בסיון התשפא

יועצו הקרוב של בנט: "עומד להשתנות כמו אריאל שרון"
צילום: Hadas Parush/Flash90

יממה לאחר פגישת העבודה הראשונה של ראשי סיעות ממשלת השינוי, וזמן קצר לפני שהמליאה צפויה לאשר את ההצבעה על הקואליציה החדשה, נתניהו ממשיך במאמציו למנוע את האיחוד בגוש השינוי, איחוד שישאיר אותו לראשונה מזה 12 שנה בספסלי האופוזיציה. 

בפוסט שהעלה  לחשבון הפייסבוק שלו, שיתף נתניהו את הראיון של ג'ורג' בירנבאום לתקשורת האמריקאית וכתב: "חוזר ואומר: זו ממשלת שמאל מסוכנת. מי שימין לא מצביע בעד ממשלת שמאל, ומי שבעד ממשלת שמאל איננו ימין". 

בירנבאום, יועץ פוליטי יהודי-אמריקאי, אשר ייעץ לנפתלי בנט ומפלגת ימינה במסע הבחירות האחרון, התראיין לתקשורת האמריקאית וכינה את המהלך של בנט "צעד אמיץ מאוד". בתגובה לשאלת המראיין, האם בנט גזעני או אופורטוניסט, השיב בירנבאום: "מנהיגות אמיתית משמעה להתאים ואפילו להתפתח בכל הנוגע לדעות שלך. תזכור שאריאל שרון התנגד נחרצות לפתרון שתי המדינות עד שהוא הכריז כי הוא בעד, לאחר שתוכנית השלום החדשה של הנשיא בוש נחנכה בשנת 2003. אני חושב שנפתלי בנט בעמדה עכשיו בה הוא יכול להיות ראש הממשלה והוא יבין שהעמדות שלו יצטרכו אולי להתפתח מעט. אני חושב שהוא לקח צעד אמיץ מאוד. משהו שנתניהו מעולם לא עשה, להכניס מפלגה איסלאמיסטית ערבית לקואליציה באופן רשמי בישראל בפעם הראשונה בהיסטוריה". 

דברים אלו של ראש הממשלה נתניהו באים בתגובה לנאומו של ראש הממשלה המיועד ויו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט אמש, שבנאומו במשכן הכנסת האשים את נתניהו בהסתה: "שמעתי את נתניהו היום אומר לתומכיו, ממש בשפה הזאת: 'אל תפחדו להיכנס בהם'. 'להיכנס בהם', זה לעקוב יום שלם במכונית אחרי חברת כנסת, עם רמקולים מחרישי אוזניים, להפחיד את ילדיה בדרך לבית ספר, לאיים בפיטורים מהעבודה, ולשלוח קללות ואיומים מכל עבר. אני קורא מכאן למר נתניהו: תרפה. תשחרר את המדינה להמשיך הלאה. מותר לאנשים להצביע בעד הקמת ממשלה גם אם אתה לא עומד בראשה. ממשלה שהיא, אגב, עשר מעלות יותר ימנית מהנוכחית".

באשר לטענות של נתניהו כי מדובר בממשלת שמאל, בנט אמר כי הממשלה שיקים תהיה ממשלה ימנית: "אזרחי ישראל, נתניהו גם מכריז שמדובר בממשלת שמאל קיצונית. זה עוד שקר. ממשלה שאני עומד בראשה, איש ימין, חובש כיפה, בשר מבשרה של הציונות הדתית, ממשלה עם רוב למרכז-ימין, גם בקבינט ובפורומים האחרים, היא ממש לא "ממשלת שמאל".