תמונה ראשונה: ראשי גוש השינוי בפגישת פתיחה

ראשי 8 הסיעות שמרכיבות את ממשלת השינוי הגיעו לתל אביב וערכו פגישה ראשונה. נפתלי בנט צפוי למסור הצהרה ב-20:00, בימינה ובגוש עדיין ממתינים להחלטת אורבך בנוגע להצבעת הקמת הממשלה | נתניהו אמר היום: "אם תוקם ממשלת ההונאה - נפיל אותה מהר מאוד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/06/21 19:38 כו בסיון התשפא

תמונה ראשונה: ראשי גוש השינוי בפגישת פתיחה
ראשי הסיעות בפגישה ראשונה, צילום: רענן כהן

ראשי סיעות ממשלת השינוי העתידית התכנסו אחר הצהריים (א') לפגישת עבודה ראשונה. בהודעה המשותפת נכתב כי בפגישה שוחחו על הצורך להשביע ממשלה כבר ביום רביעי הקרוב, "על מנת לאפשר למדינה להתקדם". ראשי המפלגות הדגישו את מקומם של המנהיגים בהרגעת הרוחות, והביעו דאגה מהאווירה בהפגנות וברשתות החברתיות

ניר אורבך: "מתפלל שהקב"ה יכוון אותי לקבל את ההחלטה הנכונה"

שמונת ראשי סיעות יש עתיד, ימינה, כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ, תקווה חדשה ורע"מ נפגשו במלון דן בתל אביב, והם כמו בנט ממתינים להחלטתו של ניר אורבך כיצד לנהוג בהצבעה על הקמת הממשלה. בשעה 20:00 ימסור בנט הצהרה ממשכן הכנסת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס היום בישיבת סיעת הליכוד לקריאות נגד הסתה ואלימות והבהיר את ההבדל בין ביקורת לקריאה לאלימות. "אנחנו מגנים כל הסתה ואלימות מכל צד שהוא", אמר נתניהו, "גם כשאחרים שותקים כשהסתה נגדו משתוללת כמו אתמול בלילה, אני רוצה להסביר מה זה הסתה, זה לא ביקורת, זה קריאה לאלימות, זו חציית הקו בין ביקורת להסתה. במשך תקופה ארוכה קוראים נגדנו קריאות איומות לרצוח אותי את בני משפחתי, רעייתי, שקט, כמעט שקט מדי".

"עם זאת חשוב להבהיר שחופש הביטוי איננו הסתה, אי אפשר להתייחס לביקורת מהימין כהסתה וביקורת מהשמאל של פעולה לגיטימית שלחופש הביטוי זה ניסיון למסגר את הימין כשמשהו מסוכן לדמוקרטיה, עצם הרעיון מסוכן לדמוקרטיה". 

על הממשלה ההולכת וקמה, אמר נתניהו: "אנחנו עדים להונאת הבחירות הגדולה ביותר בתולדות המדינה ואולי בתולדות הדמוקרטיה. אני מחפש מקרים מקבילים אבל אין דבר כזה, ולכן אנשים מרגישים בצדק מרומים, הרבה מאוד והם מגיבים לזה. אי אפשר לסתום להם את הפיות ואסור לחסום חשבונות פייסבוק וטוויטר רק כדי להשתיק ביקורת נגד ממשלת ההונאה הזאת". 

"מי שימין לא מצביע בעד ממשלת שמאל ומי שבעד ממשלת שמאל איננו ימין. יש כמה אנשים עדיין, בימינה ובתקווה חדשה, ואני קורא להם להתייצב ולהצביע נגד הממשלה הזאת שמסכנת את מדינת ישראל. השעה מאוחרת, אך לא מאוחרת מדיי. עשו את הדבר הנכון והצביעו נגד ממשלת השמאל", אמר נתניהו והבהיר, "חבריי ואני בליכוד, נתנגד בתוקף להקמת ממשלת ההונאה והכניעה המסוכנת הזאת ואם חלילה היא תוקם אנחנו נפיל אותה מהר מאוד".

ראשי ממשלת השינוי

ראשי ממשלת השינויצילום: רענן כהן

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן