יו"ר ימינה סירב לליכוד | נתניהו: "עשינו ויתורים גדולים, בנט ושקד - תתעשתו"

גורמים בליכוד חושפים כי נפתלי בנט קיבל הצעה מכובדת עבור הצטרפות לממשלת ימין, אך סירב לחתום. בין הסעיפים: תפקיד ראש הממשלה בשנה הרביעית ו-6 שריונים לימינה בליכוד עד מקום 36 במקרה של בחירות. "דוהר לממשלת שמאל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/05/21 15:14 יז בסיון התשפא

יו"ר ימינה סירב לליכוד | נתניהו: "עשינו ויתורים גדולים, בנט ושקד - תתעשתו"
צילום: Hadas Parush/Flash90

6 ימים לתום המנדט. במקביל לניסיונות אותם עושה יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, להקמת ממשלה, בליכוד לא נחים ומנסים לצרף אליהם את ימינה, אך טוענים כי יו"ר המפלגה, ח"כ נפתלי בנט, מסרב בכל תוקף להצטרף לממשלת ימין למרות ההצעה המכובדת אותה קיבל.

לפיד שכח את המפלגות הערביות: "זו עדיין היתה הממשלה שצריכה לקום כאן"

גורמים בליכוד מסרו היום כי המפלגה הגיעה אמש להסכם סופי עם בנט, במסגרתו קיבל את כל דרישותיו: רוטציה של שנה וחצי בשנה הרביעית שבה הוא יכהן כראש הממשלה, 6 שריונים ל״ימינה״ בליכוד עד מקום 36 למקרה שיהיו בחירות, בנט ימונה לשר ביטחון, משנה לראש הממשלה וממלא מקומו בנבצרות רפואית ונסיעות לחו״ל. בנוסף תקבל ״ימינה״ עוד 2 משרדים בכירים. 

"לצערנו, למרות ההגעה לסיכומים עם הליכוד, בנט מסרב לחתום והוא דוהר לממשלת שמאל עם לפיד, מרצ והעבודה, בתמיכת המשותפת", מסרו הגורמים בליכוד. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב גם הוא להצעה אותה סירב בנט לקבל. "עשינו ויתורים גדולים כדי להגיע להסכם עם בנט ושקד אבל הם מסרבים לחתום וממשיכים לרוץ לממשלת שמאל מסוכנת. בנט ושקד - הבטחתם לא ללכת עם השמאל ולא ללכת עם לפיד. יש לכם זמן להתעשת - תתעשתו".

נזכיר כי בתחילת החודש, נתניהו הציע לבנט להיות ראשון ברוטציה בין השניים. "אמרתי לנפתלי בנט שאהיה מוכן להיענות לבקשתו להסדר רוטציה שבו הוא יכהן ראשון כראש ממשלה במשך שנה אחת. חברי ״ימינה״ ישולבו בממשלה ובכנסת בתפקידים חשובים. ואם חלילה לא נקים ממשלה, אם כי לדעתי לא נגיע לזה, נרוץ ברשימה משולבת לכנסת כשכל מפלגה שומרת על זהותה וכוחה היחסי".

נתניהו הוסיף לאחר מכן: "בפוסט שהוא כתב לפני 10 ימים, בנט כתב שאפשר להקים ממשלת ימין אם אני אזוז הצידה לשנה הראשונה. אז זזתי. עכשיו תורך".

בנט הגיב ואמר כי הצעתו של נתניהו, אינה מובנת. "אני חייב לומר - הצעה זו אינה מובנת לי. לא ביקשתי מנתניהו את ראשות הממשלה אלא ממשלה. ואת זה, לצערי, אין לו, כי סמוטריץ שרף את כל הגשרים להקמת ממשלת ימין. זו המציאות. זה לא העניין שיציעו לי עוד משהו".