השר אוחנה בלוד: "עד להודעה חדשה יהיה כאן כוח משטרתי קבוע"

השר לביטחון הפנים הגיע לבקר את המשפחה שמחבלים השליכו הלילה לביתה בקבוקי תבערה. מפכ"ל משטרת ישראל הגיע גם הוא, ואמר: "החקירה בעיצומה וזה עניין של זמן עד שנשים את היד על החשודים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/05/21 15:06 יז בסיון התשפא

השר אוחנה בלוד: "עד להודעה חדשה יהיה כאן כוח משטרתי קבוע"
אוחנה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר ימי אלימות רבים, השקט לא שב לעיר לוד והלילה מחבלים השליכו שלושה בקבוקי תבערה לבית משפחה יהודית בעיר. השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, ומפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, הגיעו היום (ו') לביקור בבית המשפחה.

מחבלים השליכו בקבוקי תבערה לעבר בית בלוד

השר אוחנה אמר לבני הזוג שאל ביתם הושלכו בקבוקי התבערה: "עד להודעה חדשה יהיה כאן כוח משטרתי קבוע. אנחנו מגבשים תכנית ממשלתית לתגבור מידי למשטרה שתוכל לפרוש כוחות בעיקר בערים מעורבות".

מפכ"ל משטרת ישראל, רנ"צ קובי שבתאי, הגיע גם הוא לבית המשפחה בלוד, יחד עם מפקד מחוז מרכז ניצב משה ברקת וקציני המחוז נוספים. "כל האמצעים שעומדים לרשותנו מופעלים כעת במטרה לאתר את החשודים. החקירה בעיצומה וזה עניין של זמן עד שנשים את היד על החשודים".

באותו נושא, חשף היום תושב העיר מאיר ליוש, כי ביום שלישי היה אצלו בבית השר לביטחון הפנים. "לבקשתי הוא הגיע למפגש עם תושבים מרמת אשכול, נווה נוף ואלישיב. מעבר להקשבה, האמפתיה והצגת התוכניות לעתיד, הוא שמע את החשש לגבי ההפגנה היום. הוא הבטיח לנוכחות ולנוכחים - שבשישי הוא יהיה בעיר. הבטיח וקיים".

שלמה ליחאני תושב העיר ושותף בכיבוי השירפה מבקבוקי התבערה סיפר לחדשות כיפה על הנס הגדול שאיפשר לעצור את אש בקבוקי התבערה. "היה לנו מזל גדול שהחמ"ל של הקהילה התארגן בדיוק על עשרה מטפי כיבוי שהיו בכלל לכוננות בסוף השבוע. אחרי שקיבלנו את הדיווח על הבקבוק תבערה יכולנו לנצל אותם מטפי כיבוי כדי לכבות את השריפה ולמנוע אסון גדול יותר".

"הבאתי את מטפי הכיבוי לחמ"ל, בדיוק הורדתי אותם מהרכב ואז שלוש דקות אחרי שהורדתי אותם קיבלנו הודעה אז זריקת בקבוקי תבערה על הבית", הוסיף. "אני לא מחפש לתת לעצמי קרדיט באמת שזה היה יותר מזל משכל שקיבלנו את ההודעה על הבקבוק תבערה בתזמון הזה".