הסיוט חוזר: בקבוק תבערה הושלך לעבר בית בלוד

3 בקבוקי תבערה הושלכו לחצר ביתם של בני משפחה יהודית המתגוררים בסמוך לתחנת הרכבת. בזכות כוננות מוגברת של התושבים שנותרו מתוחים עוד מימי המבצע, הצליחו במהרה להשתלט על האש שפרצה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/21 07:03 יז בסיון התשפא

הסיוט חוזר: בקבוק תבערה הושלך לעבר בית בלוד
מצלמת האבטחה מתעדת את השלכת בקבוקי התבערה, צילום: ללא

שבוע בלבד עבר מהפסקת האש שעצרה את מבצע שומר החומות, אך נראה כי הפרעות בעיר לוד מאיימות לחזור. במהלך שעות הלילה (ו'), 3 בקבוקי תבערה הושלכו  על דירת מגורים בה ישנה משפחה, בשכונת שער העיר הסמוכה לתחנת הרכבת בעיר לוד. מדוברת בבית של משפחה יהודית החיה בשכונה שבה מרבית התושבים בשכונה זו הם  מקהילת חב"ד.


תושבי העיר לוד, למודי הפרעות בעיר לאורך מבצע "שומר החומות" הבינו כי חייהם בעיר השתנו לבלי הכר. תושבים הקימו חמ"ל ומנהלים מערך הגנה מסיבית על אזרחים הנפגעים משכניהם, אך גם הפסקת האש שהוכרזה לא הורידה את הכוננות בעיר. בזכות הערנות המתמדת של התושבים תוך זמן קצר הגיעו מספר מתנדבים עם מטפי כיבוי והצליחו להשתלט על האש שפרצה בעקבות בקבוקי התבערה שבערו בחצר הבית.

הפגיעה בבית בלוד מבקבוקי התבערה

הפגיעה בבית בלוד מבקבוקי התבערה צילום: ללא

הפגיעה בבית בלוד מבקבוקי התבערה

הפגיעה בבית בלוד מבקבוקי התבערה צילום: ללא

ראש העיר לוד, יאיר רביבו הגיע למקום הפגיעה יחד עם המתנדבים שהגיעו לעזור לבית שנפגע, ולמשפחה המבוהלת. התארגנות משותפת של אזרחים היא זו שסייעה למניעת אסון, וזאת לאחר שביום שלישי האחרון החלו כוחות המשטרה לצמצם את נוכחותם בעיר. מתוך כ-800 שוטרים ולוחמי מג"ב שהוצבו בעיר, נותרו בשטח רק כ-250 שוטרים ולוחמי מג"ב. ח"כ בן גביר מסר בתגובה: "מי שחלם על רגיעה ושקט התבדה, זה מתפוצץ שוב בפנים. ללא מבצע וטיפול מיוחד של המשטרה בלוד, עכו ורמלה, הטרור יתחזק".

ראש העיר רביבו יחד השכנים והמתנדבים

ראש העיר רביבו יחד השכנים והמתנדביםצילום: ללא

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן