"שומר החומות": צה"ל ממשיך לתקוף | הצעה מצרית: רגיעה מחמישי בבוקר

ראש הממשלה קיים סיור בבסיס חיל האוויר, ואמר: "החמאס והג'יהאד האסלאמי קיבלו מכות שהם לא ציפו להן". במטח רקטות כבד שנורה לעבר הדרום בשעות הצהריים נהרגו שני עובדים זרים, ובכך עלה ל-12 מניין ההרוגים במבצע | ברקע: הצעות להפסקת אש

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/05/21 22:50 ז בסיון התשפא

"שומר החומות": צה"ל ממשיך לתקוף | הצעה מצרית: רגיעה מחמישי בבוקר
צילום: Avi Roccah/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיים היום (ג') הערכת מצב בפיקוד הדרום עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, וביקר בתא התקיפה של פיקוד הדרום. בתום הערכת מצב בפיקוד הדרום וסיור בבסיס חיל האוויר בחצרים, אמר נתניהו: "קיבלתי סקירות על התקיפות הרבות שלנו נגד החמאס והג'יהאד האסלאמי, הם קיבלו מכות שהם לא ציפו להן. אין לי ספק שהחזרנו אותם שנים רבות אחורה".

עופר כסיף ב-CNN: "נתניהו הוא פירומן פסיכופת"

עוד הוא אמר: "אני מקיים הערכות מצב ואנחנו מקבלים החלטות. אנחנו נמשיך ככל שיידרש כדי להשיב את השקט לכל אזרחי ישראל. אני בטוח שכל האויבים שלנו מסביב רואים איזה מחיר אנחנו גובים על התוקפנות נגדנו, ואני בטוח שגם הם יפיקו את הלקח".

רשת אל ערבייה הסעודית דיווחה הערב כי מצרים הציעה לישראל ולארגוני הטרור ברצועת עזה רגיעה החל מיום חמישי בשעה 06:00 בבוקר. בטורקיה דיווחו כי נתניהו עדכן את הבית הלבן שישראל מוכנה לנצור את האש ולהפסיק את הלחימה בתוך יומיים-שלושה. דובר חמאס פאוזי ברהום, אמר: "לא התרחשה עד כה פריצת דרך כלשהי בשיחות הרגיעה".

מניין ההרוגים מאז תחילת המבצע עלה ל-12

נכון לשעה 19:00: החל מהשעה 07:00, זוהו כ-270 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-45 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך היום.

ירי מאסיבי של רקטות נורה סביב 14:00 לעבר יישובי חבל אשכול ויישובי צוחר. אחת הרקטות פגעה פגיעה ישירה בקרוואן וצוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותם של שני בני אדם, פועלים זרים מתאילנד, כתוצאה מאותה פגיעה עלה מספר ההורגים מאז החל מבצע "שומר החומות" ל-12. בנוסף, כוחות מד"א טיפלו ופינו לבי"ח סורוקה 7 פצועים נוספים, בהם פצוע באורח קשה ופצוע בינוני. מאוחר יותר דווח על פגיעה ישירה ברכב בצומת גורל, צפונית לבאר שבע, ופגיעה ישירה בבניין באשדוד.

הפצצות חיל האוויר ברצועת עזה

20:23 - מוקדם יותר היום, כלי-טיס של חיל-האוויר תקף חולייה של ארגון הטרור חמאס בסג'עייה מיד לאחר שביצעה ירי לשטח ישראל. כמו כן, עמדת שיגור הפצמ"רים הושמדה. העמדה מוקמה בתוך בית ספר, דבר המוכיח פעם נוספת כיצד ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית/

19:21 - לפני זמן קצר, מטוס קרב של חיל-האוויר תקף אתר אחסון ציוד ומכונות לפיתוח וייצור אמצעי לחימה של המודיעין הצבאי של חמאס.

18:38 - מטוסי קרב תקפו בשעות הערב את דירתו המבצעית של וג'די צ'לאח בעיר עזה, מ"פ מגדוד אלפרקעין בחמאס, את דירתו המבצעית של מחמוד ג'מאל אלאעדא, מ"פ בגדוד צפון של החמאס, וכן את דירתו המבצעית של מוחמד שואף, מ"פ בגדוד נוחבה של חמאס, בהן תשתיות טרור המשמשות את ארגון הטרור חמאס לפעילות צבאית. בצה"ל הדגישו: "בחלק מהדירות נוהלה לחימה במבצעים קודמים".

15:18 - לפני זמן קצר, מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו עמדה לשיגור רקטות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה שממנה בוצע הירי לבאר שבע לפני זמן קצר.

15:06 - לפני זמן קצר, מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו מתחם שיגור רקטות תת קרקעי במחנה פליטים אל מועזי במרכז רצועת עזה.
בנוסף, הותקפו שני משגרי רקטות נוספים בצפון ודרום רצועת עזה.

13:10 - לפני זמן קצר, כלי טיס של חיל-האוויר סיכל חוליית פעילים של ארגון הטרור הג'יאהד האיסלאמי הפלסטיני במרכז רצועת עזה, בזמן שהייתה בהכנות לשיגור רקטות לשטח הארץ.

12:58 - החל מ-08:00 בבוקר, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל-האוויר זיהו ותקפו 9 עמדות שיגור רקטות תת קרקעיות ועל קרקעיות לאורך רצועת עזה.

12:31 - לפני זמן קצר, מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו את בתיהם של שלושה מפקדים נוספים ברצועת עזה: ביתו של סגן מפקד החטיבה הצפונית בעיר עזה, רפא סלמאן, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד העתודה של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס ובית של מפקד פלוגה נוסף בגדוד העתודה של חמאס בדראג' תופח. המפקדים ניהלו בביתם חפ"קים וחמ"לים צבאיים.

9:14 - לפנות בוקר זוהה והופל מל״ט אשר התקרב לגבול המדינה באזור עמק המעיינות. המל״ט היה במעקב על ידי יחידת הבקרה האווירית.
שברי המל״ט נאספו על ידי כוחות הביטחון.

7:34 - נכון לשעה 07:00: החל מהשעה 19:00 אמש, זוהו כ-90 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-20 שיגורים נפלו בשטח הרצועה.