בשל הירי מעזה: כוכבי ביטל סופית את ביקורו בארה"ב

לאחר ירי עשרות הרקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום, אישר דובר צה"ל כי ביקורו של ראש המטה הכללי בארצות הברית בוטל. "לטובת המשך היערכות להתפתחויות האפשריות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/04/21 12:53 יג באייר התשפא

בשל הירי מעזה: כוכבי ביטל סופית את ביקורו בארה"ב
הרמטכ"ל כוכבי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר ירי עשרות הרקטות מרצועת עזה לעבר יישובי דרום הארץ, החליט הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, לבטל את נסיעתו המתוכננת לארצות הברית. בהודעת דובר צה"ל נכתב, כי ביטול הנסיעה הגיע "לאור הערכת המצב הביטחונית ולטובת המשך היערכות להתפתחויות האפשריות". 

בניגוד לכוכבי, לו הביקור אמור היה להיות הראשון על אדמת ארצות הברית כרמטכ"ל, ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן וראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן יטוסו הערב בכל זאת ויקיימו מספר פגישות עם בכירים בצבא האמריקאי.

בעקבות האירועים בדרום, כוכבי קיים הערכת מצב מבצעית באוגדת עזה. הרמטכ"ל הנחה על המשך מוכנות למגוון תרחישים בזירה הדרומית, לצד קידום ההיערכות להסלמה. בנוסף, נפגש הרמטכ״ל עם ראשי הרשויות באיזור לשיחה על ההתפתחויות האחרונות. 

"אני רוצה להביע בפניכם את הערכתי הרבה על המנהיגות והחוסן שמפגינים ראשי המועצות והתושבים. אנחנו מתמודדים בימים האחרונים עם אירועי אלימות בזירה הפלשתינית במספר גזרות ופועלים להחזרת היציבות והשקט לישובי הדרום. במקביל, אנחנו נערכים באופן מלא לאפשרות של הסלמה או הרחבת המערכה ועוסקים בהכנות הנדרשות לכך", אמר כוכבי לראשי הרשויות.

נתניהו: "הנחיתי להיערך לכל תרחיש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לירי מרצועת עזה, ואמר: "סיימתי לפני כשעה הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון, שר הבט"פ, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה. מול רצועת עזה - הנחיתי להיערך לכל תרחיש.

על אירועי האלימות הערבית בירושלים בהם הותקפו יהודים, ועל קריאות ה"מוות לערבים", מצד היהודים, אמר נתניהו: "אנחנו רוצים קודם כל להבטיח חוק וסדר. אנחנו שומרים על חופש הפולחן כמו כל שנה, לכל התושבים וגם לכל המבקרים בירושלים. אנחנו דורשים כרגע את מילוי החוק ואני קורא להרגעת הרוחות מכל הצדדים".

גם יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט הגיב לאירועים האחרונים בירושלים ועזה: "מחבלי עזה משתוללים בירי נגד תושבי הדרום. פורעים ערבים מבצעים פוגרום ביהודים בלב בירתנו ירושלים. לא בשביל זה הקמנו מדינה. על ממשלת ישראל לפעול מיד בכל הכלים בכדי להעניק ביטחון לאזרחי המדינה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן