צה"ל תוקף ברצועה בתגובה למטח הרקטות לירושלים והעוטף

בעקבות האולטימטום של חמאס לישראל: ירי רקטות ברחבי ירושלים, אשקלון ועוטף עזה |הג'יהאד האיסלאמי הודיע: נבצע ירי על ישראל בשעה 21:00 | לפי הדיווחים - בתקיפות צה"ל נהרגו 9 אנשים, בהם בכיר בזרוע הצבאית של החמאס | עקב ההסלמה הכנסת פוזרה ואירועי יום ירושלים נעצרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/21 18:03 כח באייר התשפא

צה"ל תוקף ברצועה בתגובה למטח הרקטות לירושלים והעוטף
צילום: Atia Mohammed/Flash90

בעקבות האולטימטום של חמאס לישראל, התרעות פיקוד העורף ברחבי ירושלים. מטח של 7 רקטות נורה למרחב מטה יהודה, ירושלים ובית שמש, חלק מהשיגורים ייורטו, חלקם נפלו בשטחים פתוחים. בשלב זה אין דיווחים על נפגעים, בית אחד נפגע בבירה. הזרוע הצבאית של חמאס מקבלת את האחריות לירי הרקטות לירושלים. פיצוצים ורעשים חזקים ברחבי הבירה והדרום.

גם בדרום הארץ לא שקט, וחמאס ירה עשרות רקטות לעבר יישובי העוטף והעיר שדרות,  סביב השעה 18:30 נורו מספר מטחי רקטות מצפון רצועת עזה לעבר שדרות ויישובי העוטף. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי קיבלה את האחריות לירי 30 רקטות לעבר שדרות והאזור במהלך השעה האחרונה. 

אזעקה נשמעה גם בכנסת במהלך דיון לציון הניצחון על גרמניה הנאצית, כעת מכנסים את כל הח"כים למקומות מוגנים. הרוקדים בריקוד הדגלים הונחו על-ידי כחות הביטחון לשכב ברחוב ואם יש עוד צבע אדום לתפוס מחסה. האירוע ברחבה של הבית כנסת הגדול הסתיים, כוחות המשטרה הודיעו כי הצעדה לא ממשיכה. 

ו״ר הכנסת יריב לוין, בעת השהיה באזורים המוגנים, מתדרך שגרירים שהגיעו להשתתף בדיון המיוחד במליאה

ו״ר הכנסת יריב לוין, בעת השהיה באזורים המוגנים, מתדרך שגרירים שהגיעו להשתתף בדיון המיוחד במליאה צילום: דוברות הכנסת / נועם מושקוביץ

דובר צה"ל מסר כי בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה בערים ירושלים ובית שמש, זוהו שבעה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שיגור אחד יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

גם בכנסת נשמעה האזעקה, כאשר מיד עם הפעלתה, פונו חברי הכנסת ובאי המשכן למרחבים מוגנים במתחם.

מתפזרים בכנסת בעקבות האזעקות

מתפזרים בכנסת בעקבות האזעקותצילום: דוברות הכנסת / נועם מושקוביץ

 ירי מרצועת עזה. ארכיון

ירי מרצועת עזה. ארכיוןצילום: פלאש 90. מנדי הכטמן

עיריות ומועצות ברחבי הדרום, החליטו שלא להסתכן ופתחו את המקלטים והמרחבים המוגנים, בהם באר שבע, אשדוד, אשקלון, קריית מלאכי, אופקים ונתיבות. באחד מקיבוצי שער הנגב, התקבלה בדקות האחרונות הנחיה להיכנס לבתים ולנעול את הדלתות.

מפקד המחוז הדרומי, ניצב פרץ עמר, קיים בשעה זו הערכת מצב מיוחדת עם קציני המחוז, מפקדי מג״ב ומפקדי המרחבים במהלכה ניתנו הנחיות מבצעיות להמשך היממה הקרובה. מאות שוטרים, לוחמים וחבלני המשטרה נפרסו בשעות האחרונות כחלק מהיערכות מיוחדת למענה מבצעי מהיר ומשימות הצלת חיים.