הסלמה בדרום: ירי נ"ט על רכב, 30 רקטות נורו ליישובי עוטף עזה

מיד לאחר פקיעת האולטימטום של החמאס, נורו מטחי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. טיל נ"ט נורה על רכב ישראלי מצפון הרצועה - פצוע קל במקום. צה"ל טרם הגיב לירי

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/21 18:16 כח באייר התשפא

הסלמה בדרום: ירי נ"ט על רכב, 30 רקטות נורו ליישובי עוטף עזה
ירי מרצועת עזה. ארכיון, צילום: פלאש 90. מנדי הכטמן

האולטימטום שהציב החמאס לישראל תם בשעה 18:00, כאשר מיד לאחר מכן נורו 7 רקטות לעבר ירושלים, בית שמש ומבשרת ציון. פגיעה זוהתה באזור הרי ירושלים ורקטה אחת יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. מיד לאחר מכן, דווח על ירי טיל נ"ט לעבר רכב ישראלי מתוך רצועת עזה - ככל הנראה פצוע קל אחד במקום.

סביב השעה 18:30 נורו מספר מטחי רקטות מצפון רצועת עזה לעבר שדרות ויישובי העוטף. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי קיבלה את האחריות לירי 30 רקטות לעבר שדרות והאזור במהלך השעה האחרונה. 

עיריות ומועצות ברחבי הדרום, החליטו שלא להסתכן ופתחו את המקלטים והמרחבים המוגנים, בהם באר שבע, אשדוד, אשקלון, קריית מלאכי, אופקים ונתיבות.

מפקד המחוז הדרומי, ניצב פרץ עמר, קיים בשעה זו הערכת מצב מיוחדת עם קציני המחוז, מפקדי מג״ב ומפקדי המרחבים במהלכה ניתנו הנחיות מבצעיות להמשך היממה הקרובה. מאות שוטרים, לוחמים וחבלני המשטרה נפרסו בשעות האחרונות כחלק מהיערכות מיוחדת למענה מבצעי מהיר ומשימות הצלת חיים.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן