ניסיון הלינץ' בירושלים | סמוטריץ': "100% כישלון של נתניהו". צפו

מחבלים יידו אבנים לעבר נהג רכב יהודי באזור דרך יריחו בירושלים, הנהג איבד שליטה, רכבו סטה מהכביש ופגע באחד מהמחבלים. יו"ר הציונות הדתית: "הרמת הראש של האויב הערבי בבירה לא התחילה ביום אחד. זה אירוע מתגלגל שהולך ומחמיר משנה לשנה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/05/21 11:09 כח באייר התשפא

ניסיון הלינץ' בירושלים | סמוטריץ': "100% כישלון של נתניהו". צפו
ניסיון הלינץ' הבוקר, צילום: צילום מסך

מחבלים ערבים יידו הבוקר (ב') אבנים לכיוונו של נהג רכב יהודי שנסע באזור דרך יריחו בירושלים, סמוך לשער האריות. כתוצאה מכך נהג הרכב איבד שליטה והרכב סטה מהכביש, נוסעי הרכב נפגעו קל. שוטר שהיה במקום ופעל לחילוץ הנוסעים, חש סכנת חיים וירה באוויר. כוחות משטרה שהגיעו לנקודה סייעו לנוסעי הרכב, הדפו את המחבלים ופועלים לאיתור החשודים.

קצין המשטרה, רפ"ק אמיר בן קיקי, שפעל לחילוצם של יושבי הרכב שנרגם באבנים, סיפר מאוחר יותר: "שלפתי את הנשק, ביצעתי ירי באוויר של מספר כדורים, הרחקתי את ההמון, חילצתי את יושבי הרכב והזעקתי כוחות חילוץ". 

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיב לניסיון הלינץ', ובחשבון הטוויטר שלו האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לינץ' נורא כזה שמתרחש לאור יום בירושלים הוא כשל טקטי ואסטרטגי. אסטרטגית יש כאן כשלון של נתניהו במשך הרבה מאוד שנים באכיפת הריבונות היהודית בירושלים. הרמת הראש של האויב הערבי בבירה לא התחילה ביום אחד. זה אירוע מתגלגל שהולך ומחמיר משנה לשנה. 100% כישלון של נתניהו".

עוד הוא כתב: "מדיניות של אפס אכיפה ואפס הרתעה מול פעילות גלויה של ארדואן והרש"פ ושלל גורמי אויב ומול הרמת הראש של הטרור לאלימות. כמעט תמיד כניעה והתקפלות. טקטית כשלון של המשטרה שמאפשרת יותר ויותר מקרים כאלה בימים האחרונים. עד עכשיו זה תמיד מסתיים בנס. תודה לקב"ה שנכנס במקום שבו אנחנו נכשלים". 

בתנועת הביטחוניסטים הגיבו לאלימות בירושלים: "האלימות מצד הפורעים הערבים בירושלים מחרידה ואסור שתיענה בהתקפלות אחר התקפלות. על משטרת ישראל וכוחות הביטחון להגיב בנחישות ובמקצועיות כלפי מי שמנסה לפגוע בריבונותנו, באזרחנו ובעיר בירתנו ירושלים. אנחנו סומכים על השוטרים והלוחמים בשטח, שיפעלו לסיום האירועים האלימים. אסור לנו להוריד את הראש בפני הטרור - בשום מקום, בשום זמן!".

במהלך השעות האחרונות פעול כוחות משטרת ישראל מול מחבלים בהר הבית והשיבו את הסדר במקום, במהלך הפעילות נפצעו תשעה שוטרים ואחד מהם פונה לקבלת טיפול רפואי. במשטרה אומרים כי "כעת בהר שגרה וכוחות משטרת ישראל נמצאים במקום וממשכים לפעול לשמירה על החוק והסדר".

מוקדם יותר הבוקר, בסיום הערכת מצב בראשות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, בשיתוף מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן וכלל גורמי הביטחון, החליט המפכ"ל, הוחלט על סגירת הר הבית ליהודים. "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הפולחן אך לא תאפשר הפרות סדר", נכתב בהודעת המשטרה.