לא בפעם הראשונה: הרב שמואל אליהו תומך במכתב הרב טאו

רבה של העיר צפת מצטרף למנהיגה הרוחני של מפלגת נעם, ותומך גם הוא בהקמת ממשלה בהישענות על רע"מ. "צריך לתת לזה סיכוי. אמרתי את זה לבצלאל, הוא צריך להבין שנעמוד מאחוריו". אין זו הפעם הראשונה שהרב מציג עמדה כזו

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/21 09:06 כא באייר התשפא

לא בפעם הראשונה: הרב שמואל אליהו תומך במכתב הרב טאו
הרב שמואל אליהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רבה של העיר צפת ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, הרב שמואל אליהו, תומך בדברים שכתב אמש מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם, הרב צבי טאו, כי יש להקים ממשלת ימין שתישען על מפלגת רע"מ. יו"ר רשימת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוריץ' עדיין מתנגד למהלך שכזה.

הרב טאו: להקים ממשלת ימין בהישענות על רע"מ - "קידוש השם"

הרב אליהו השמיע הבוקר (ב') את עמדתו בנושא במהלך ראיון ברדיו גלי ישראל: "קראתי את דברי הרב טאו ואני מזדהה עם כל מילה. צריך לתת לזה סיכוי. אני חושב שצריך לאפשר את זה, לא מתעלם מהחששות אבל אנחנו ברגעי הכרעה, אמרתי את זה לבצלאל סמוטריץ', הוא צריך להבין שנעמוד מאחוריו".

אין זו הפעם הראשונה שהרב אליהו מציג אפשרות של הקמת ממשלה הנעזרת ברע"מ והעומד בראשה ח"כ מנסור עבאס. בתחילת החודש שעבר פרסם הרב סרטון בו פרש את משנתו בנוגע לשיתוף הפעולה הפוליטי, והדגיש: "אפשר לריב פה עוד מאה שנה אבל הכי חכם שנעצור רגע ונקשיב לקב"ה. אם זה היסוד - יש על מה לדבר".

עוד הוא אמר: "אני רוצה לומר למנסור עבאס ולכל חברי התנועה האסלאמית, דעו לכם, אפשר לריב פה עוד מאה שנה, עם ישראל הולך ומתחזק הולך ומצליח, למה? כי הקב"ה אמר "ויהי". הכי חכם שנעצור רגע, נקבל עלינו עול מלכות שמים. נקבל עלינו לעשות את מה שהוא אומר".

סמוטריץ מצדו הבהיר הבוקר כי עמדתו לא השתנתה וכי הוא מתנגד לממשלה הנשענת על רע"מ. "אין ולא יהיה שינוי בעמדת הציונות הדתית לגבי הישענות על תומכי מחבלים ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית. מי שיעלה על דעתו להקים ממשלה שכזו שתסכן את המדינה היהודית ישא אות קין עד אחרון ימיו", נכתב בהודעת המפלגה.

"מצער מאוד שראש הממשלה נתניהו שהצהיר מעל כל במה שלא יקים בשום אופן ממשלה עם תומכי הטרור פועל ללא לאות להקים ממשלה כזו. יש מתווה טוב שמאפשר הקמת ממשלת ימין כבר היום. כל השחקנים מכירים את פרטי המתווה אך הוא דורש ויתורים של כל השחקנים".