סמוטריץ' מגיב למכתב הרב טאו: "אין ולא יהיה שינוי בעמדת הציונות הדתית"

יו"ר רשימת הציונות הדתית מבהיר, כי על אף קריאת מנהיגה הרוחני של נעם להקים ממשלה הנשענת על רע"מ, הוא לא מתכוון לשנות את עמדתו בנושא. "מי שיעלה על דעתו להקים ממשלה שכזו שתסכן את המדינה היהודית ישא אות קין עד אחרון ימיו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/21 08:16 כא באייר התשפא

סמוטריץ' מגיב למכתב הרב טאו: "אין ולא יהיה שינוי בעמדת הציונות הדתית"
ח"כ סמוטריץ'. אין שינוי בעמדתו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מגיב הבוקר (ב') למכתבו של הרב צבי טאו, מנהיגה של נעם, אחת המפלגות שמרכיבות את רשימת הציונות הדתית, ואומר כי לא ייתן יד לממשלה שתוקם בהישענות על מפלגת רע"מ. 

הרב טאו: להקים ממשלת ימין בהישענות על רע"מ - "קידוש השם"

"אין ולא יהיה שינוי בעמדת הציונות הדתית לגבי הישענות על תומכי מחבלים ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית. מי שיעלה על דעתו להקים ממשלה שכזו שתסכן את המדינה היהודית ישא אות קין עד אחרון ימיו", נכתב בהודעת המפלגה.

סמוטריץ' הבהיר את הדברים כבר אמש לראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתם, ואף הבהיר לו שיפעל בכל הכלים שלרשותו על מנת לוודא שממשלה שכזו לא תקום בכל מקרה ובכל צד של המפה הפוליטית.

"מצער מאוד שראש הממשלה נתניהו שהצהיר מעל כל במה שלא יקים בשום אופן ממשלה עם תומכי הטרור פועל ללא לאות להקים ממשלה כזו. יש מתווה טוב שמאפשר הקמת ממשלת ימין כבר היום. כל השחקנים מכירים את פרטי המתווה אך הוא דורש ויתורים של כל השחקנים".

סמוטריץ' קרא לשותפיו מהימין להקים ממשלה יחד: "אדוני ראש הממשלה, גדעון, נפתלי, המשחקים הללו מסוכנים לעתידה של מדינת ישראל. אנו מציעים לחדול ממשחקי האגו ולהקים ממשלת ימין באופן מיידי".

ח"כ אורית סטרוק הבהירה הבוקר גם היא את הדברים בראיון לכאן חדשות: "אני לא מוכנה להוסיף לממשלה לחץ מבפנים של מפלגה תומכת טרור. לא נכניס סוס טרויאני של מי שמייצגים את הגרועים שבאויבנו, שבגללם עכשיו הפצועים מהפיגוע בצומת תפוח נאבקים על חייהם".

"לתת את הכוח בידי ראש ממשלתנו בנימין נתניהו"

הרב טאו פרסם אמש מכתב דרמטי בו הוא קורא לפעול להקמתה של ממשלת ימין בעלת 59 מנדטים, בראשות נתניהו. "מזימתם של גורמי השמאל הקיצוני, מובילי 'מדינת כל אזרחיה', אינה רק להדיח את בנימין נתניהו ולהקים ממשלה שמדיניותה המדינית-ביטחונית תהיה מיסודה נטולת זקיפות קומה ועלולה לגרום נזקים כבדים בעמידתנו נגד איראן ובעמידה על שלמות ארצנו, תוך קידום מחשבת הכזב של 'שתי מדינות לשני עמים'".

"אלא", המשיך הרב, "מגמתם מסוכנת וחמורה הרבה יותר, בכל הנושאים הנוגעים להחלשת המדינה כמדינת הלאום של עמנו. השמאל הקיצוני 'הפרוגרסיבי' ערוך לממש את רעיונותיו המסוכנים, כביטול חוק הלאום, והכרזת המדינה כמדינת 'כל אזרחיה', בפגיעה בצה"ל כצבא העם הערוך לנצח את אויבינו, ובקידום רעיונות ה'פוסט מודרנה' בכלל, כבעיוות התודעה האישית והמשפחתית דרך מערכות החינוך, ובהמשך הפגיעה בשבת כיום המקודש במדינה היהודית, בביטול הרבנות הראשית והפרדת הדת מהמדינה, ובכך ליצור ח"ו פירוד בין חלקי האומה, והכל בסדרת חוקים הרסניים שיכללו כמובן את שריון מעמד מערכת המשפט כמכריעה בכל שאלה ערכית ולאומית". 

לקראת סיום דבריו כתב נגד גישתו של סמוטריץ': "ההסתמכות על שאינם יהודים להקמת ממשלה, גם ב'שב ואל תעשה', יש בה חילול השם גדול! אולם, ההסכמה לתת יד למזימות ההרסניות להן מצפים  אויבי ישראל, בביטול עניינה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכל הכרוך בזה היא חילול ד' נוראי. אדרבה, ההצלחה להעמיד ממשלה שתדאג לטובתם של ישראל, שתדאג לקודשי ישראל, היא הקידוש השם היותר גדול, ו"גדול הוא קידוש ד' מחילול השם".

לסיום כתב:  "על כן אני קורא, לכל מי שהדבר בידו, לפעול ככל יכולתו על מנת לתת את הכוח בידי ראש ממשלתנו בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה, לכנוס אליו את כל הכוחות אשר לב יהודי בקרבם ולהמשיך להנהיג את עם ישראל למען עמו ונחלתו".