גורמים בליכוד תוקפים: "סמוטריץ' צריך להתפטר"

יו"ר נאמני ארץ ישראל בליכוד, אביעד ויסולי, טוען כי, "נתניהו לא הסתיר את כוונתו ערב הבחירות לבקש את תמיכת רע"ם בממשלה", ותוקף בנחרצות את יו"ר הציונות הדתית: "צבוע ושקרן, כמו אריאל שרון בגוש קטיף"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/04/21 12:41 ו באייר התשפא

גורמים בליכוד תוקפים: "סמוטריץ' צריך להתפטר"
נתניהו וחברי הליכוד. נגד סמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

אביעד ויסולי, יו"ר נאמני ארץ ישראל בליכוד תקף הבוקר (א') את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שממשיך לצאת נגד הקמת ממשלת ימין בתמיכת רע"מ בראשות מנסור עבאס ואף קרא לאפשרות זו: "התאבדות, סכנה לימין ולציונות".

"לפני הבחירות, אתה התחייבת מפורשות פעמים רבות לתמוך בממשלת נתניהו", אמר ויסולי והוסיף כי, "בתמורה לכך, הליכוד תמך במפלגה שהקמת ערב הבחירות, ואשר בסקרים לא עברה את אחוז החסימה. נתניהו הסכים לכלול חבר מפלגתך ברשימת הליכוד, בתמורה להכללת בן-גביר ברשימתך".

יו"ר נאמני ארץ ישראל בליכוד המשיך לטעון כי כוונות הליכוד להקמת ממשלה עם רע"מ - היו ידועות. "נתניהו לא הסתיר את כוונתו ערב הבחירות לבקש את תמיכת רע"ם בממשלה שיקים לאחר הבחירות אך לא כחלק מהקואליציה, על אף היותם יריב פוליטי", אמר ויסולי על אף העובדה שנתניהו מעולם לא הצהיר זאת במו פיו.

"הוא הצהיר זאת פעמים רבות במשתמע ובמפורש", המשיך לטעון ויסולי, "ביקר בישובים ערביים, ניהל מגעים ישירים עם יו"ר רע"ם וסיעת רע"ם תמכה או נמנעה בהצעות החלטה שהגיש הליכוד בכנסת הקודמת ואפשרה את העברתן. הישענות הליכוד על תמיכת רע"ם לא באה בהפתעה לאיש במדינת ישראל, לבטח לא לך. ועדיין אתה הודעת לפני הבחירות על תמיכתך הבלתי מסויגת בממשלה בראשות בנימין נתניהו".

סמוטריץ

סמוטריץ'. "שקרן וצבוע".צילום: Sraya Diamant/Flash90

"והנה, אחרי הבחירות התהפכת עלינו לחלוטין", אמר ויסולי, "לפתע פתאום הודעת כי תצביע נגד ממשלה בראשות נתניהו באם היא תישען על הימנעות סיעת רע"ם. בכך אתה מנסה לסכל ממשלת ימין בראשות נתניהו. משמע, רימית את הליכוד, שיקרת למחנה הלאומי, הולכת שולל את המתיישבים ביהודה והשומרון, הטעית את בוחריך והפרת את הבטחותיך שהתגלו עתה כמילות שקר ורמיה".

"אתה חוזר עכשיו בדיוק על המעשה הבזוי של אריק שרון בגירוש גוש קטיף", המשיך לתקוף יו"ר נאמני ארץ ישראל בליכוד, "אתה התהפכת בהשקפותיך ובהבטחותיך לפני הבחירות ואחריהן מן הקצה אל הקצה, תוך גרימת נזקים חמורים, עד כדי כיליון, להתיישבות, למצביעיך, ולכל המחנה הלאומי. וזאת במילים עדינות".

ויסולי טען כי, "כמו שרון בגירוש גוש קטיף, אתה גם בדקת את תמיכה וההתנגדות למהלך המסוכן שלך בקרב בוחריך, והם הצביעו ברוב מוחלט נגד סיכול ממשלת הימין על ידך. אפילו עם חבריך לסיעה לא התייעצת. עכשיו אתה מפנה עורף לבוחריך ולדעותיהם. שום דבר לא יעצור אותך בהמטת חורבן על ההתיישבות ועל המחנה הלאומי. הכל בגלל האינטרסים האישיים שלך, התקף אגו בלתי נשלט והעדר כל יושר ויושרה".

ידע שחמאס יעלו לשלטון? אריאל שרון

אריאל שרון. קיבל השוואה לסמוטריץ'.צילום: פלאש 90

"ההתנגדות שלך לקואליציה בתמיכת רע"ם היא צביעות לשמה. לא רק ש'נזכרת' בה רק לאחר הבחירות, תוך הפרה בוטה של כל הבטחות הבחירות שלך לבוחריך ולמחנה הלאומי, אלא שמעולם לא הפריע לך להתפלל במערת המכפלה, המנוהלת על ידי ראש עיריית חברון הערבית שהוא מחבל שרצח יהודים; לא הפריע לך מעולם שהווקף המוסלמי, שלעומתם סיעת רע"ם הם ציונים נלהבים, מנהל את רחבת הר הבית ומגביל את חופש הדת והתנועה של יהודים בהר הבית; לא התנגדת מעולם להסכמי השלום עם מדינות ערב או לשיתוף הפעולה הביטחוני עם הרש"פ, על אף שהמעורבים בו הם ממש לא אזרחים ישראלים אשר נשבעו אמונים למדינת ישראל, כפי שעשו חברי סיעת רע"ם לפני ימים אחדים".

"מעבר לשקר, רמיה וצביעות, הרי יש במעשיך משום כפיות טובה קיצונית.  שהרי ללא נתניהו, לא היית זוכה בכלל להיבחר לכנסת לא אתה ולא חבריך לסיעה. ועתה אתה משיב לנתניהו רעה תחת טובה", אמר ויסולי ויצא בקריאה: "אם לא תחזור לכבד את התחייבויותיך לבוחריך ולליכוד לתמוך בממשלת ימין בראשות נתניהו, אנו קוראים לך להתפטר. אנו קוראים לך להתפטר כדי שלא תגרום נזק חסרת תקנה להתיישבות, שבה עלולים, חלילה, למעלה מ-25,000 מתיישבי ההתיישבות הצעירה, להיות מגורשים מבתיהם ועשרות ישובים יוחרבו – אסון גרוע פי כמה וכמה מגירוש גוש קטיף". 

"הוכחת חוסר אמינות, אי יושר והעדר יושרה למחנה הלאומי, לבוחריך, לארץ ישראל, להתיישבות, ולערכי הציונות הדתית", אמר ויסולי וסיכם: "ממשלת ימין, בכל תנאי, היא האינטרס הקיומי של ההתיישבות, המחנה הלאומי והציונות הדתית.  אם אינך מוכן לתמוך בממשלה לה התחייבת, תתפטר. מגיע לציונות הדתית שאדם אמין, אשר מבין את האינטרסים של ההתיישבות והמחנה הלאומי, ייצג אותה בכנסת ובממשלה. אנחנו לא נחזור על אסון גוש קטיף. ח"כים צבועים מהימין, שמתהפכים דקה אחרי הבחירות, עדיף שיעופו מהפוליטיקה הרבה לפני שיצליחו חלילה לפגוע בהתיישבות, במחנה הלאומי ובריבונות על ארץ ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן