צפו: עימות סוער במיוחד בוועדה המסדרת של הכנסת

ח"כ מיקי לוי השתולל בוועדה, וצעק לעברו של היו"ר ניסנקורן, שותפו למפלגה עד לאחרונה: "אפסים, נוכלים, תתביישו לכם", במחאה על ההסכם הקואליציוני, והוצא מהוועדה | צפו בתיעוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/20 16:11 כט בניסן התשפ

צפו: עימות סוער במיוחד בוועדה המסדרת של הכנסת
ישיבת הוועדה המסדרת, על פי הנחיות משרד הבריאות, צילום: דוברות הכנסת

מהומה בישיבת הוועדה המסדרת של הכנסת, המקיימת דיונים לקראת החקיקה המסועפת, שתקדים את הקמת הממשלה. במהלך הדיון בוועדה התפרץ ח"כ מיקי לוי (יש עתיד - תל"ם) נגד יו"ר הוועדה, ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן), בשל ההסכמים הקואליציוניים, וכינה את חברי כחול לבן "אפסים ונוכלים". בהמשך הוצא מהוועדה על ידי הסדרנים.

גם יו"ר מפלגתו של לוי, יאיר לפיד, תקף את ניסנקורן ואת חברי כחול לבן בוועדה: "אל תטעו את עצמכם, אתם לא תיהנו דקה אחת במשרדים החדשים שלכם. אבי, אתה תשב שם ואתה תקלל את עצמך כי אתה תגיד לעצמך אני זוכר את עצמי חודש אחורה, חודשיים אחורה כשעוד הייתי אדם הגון שפעל למען מטרות שהוא האמין להם ועכשיו אני משרת אנשים שאני בתוכי, ולא כל כך בתוכי, בז להם בוז עמוק. אני משרת מטרות שבתוכי ולא כל כך בתוכי אני בז להם בוז עמוק".

לפיד תקף את אנשי כחול לבן על ההסכם עם נתניהו, ואף ירד לפסים אישיים: "אתם מכניסים פה סעיף שאומר שלא ראש ממשלה עם כתבי אישום לא יוכל להמשיך לכהן, אלא ראש ממשלה אחרי הרשעה, עבריין מורשע, יוכל להיות ראש ממשלת ישראל ואתה כשר המשפטים תהיה חתום על זה.
איך תחיה עם עצמך? עזוב מה תגיד בתקשורת, תלך לטלוויזיה תדבר, איך תחיה עם עצמך? איך תסתכל על אשתך בלילה כשהיא תראה את זה במהדורת החדשות?"

הדיונים בוועדה המסדרת נועדו להכין את סעיפי החקיקה הרבים, שיובאו למליאה לפני הקמת הממשלה, ויאפשרו את הקמתה. גורמים משפטיים אומרים כי החקיקה צפויה לארוך ימים ולילות ארוכים, וחלקים ממנה צפויים להגיע להכרעת בג"ץ.