פרופסור אש: "יש מספיק מנות כדי להשלים את סבב החיסונים הראשון בלבד"

ממונה הקורונה מתייחס לבעיות מול יצרניות החיסונים פייזר ואומר כי עדיין לא סוכם על המשך מבצע החיסונים, אך הוא מאמין שהסכם עם פייזר ומודרנה ייחתם בקרוב: "מתקיימים דיונים". החל מיום ראשון: תבוטל חובת עטית מסכה במרחב הפתוח

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/04/21 07:34 ד באייר התשפא

פרופסור אש: "יש מספיק מנות כדי להשלים את סבב החיסונים הראשון בלבד"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מבצע החיסונים. ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, התייחס הבוקר (ו') להמשך מבצע החיסונים ובראיון לגל"צ אמר כי, נכון לעכשיו, חלקו השני של המבצע מוטל בספק אך נעשים מאמצים להביא להמשכו. "עדיין אין לנו הסכמים לגבי המשך המבצע. יש מספיק מנות כדי להשלים את סבב החיסונים הראשון בלבד - שתי מנות לכל אזרח".

מיום ראשון: תבוטל חובת מסכות בשטח פתוח

בהמשך אמר אש: "מאמין שהסכם עם פייזר ומודרנה ייחתם בקרוב, מתקיימים דיונים", והוסיף: "מעריך שלא נקבל אפילו חיסון אחד אם לא יהיה תקציב, אין פה פילנטרופיה. יש תחרות גדולה מול מדינות העולם. אם לא נעשה את הצעד הזה מהר - פשוט נידחק בתור"

בתחילה העריכו כי מנה שלישית של החיסון תינתן חצי שנה לאחר קבלת המנה השניה, אך האפשרות הזו ירדה מהפרק. בתחילת החודש הודיעה חברת פייזר כי החיסון שפיתחה יחד עם חברת 'ביונטק' הגרמנית נגד נגיף הקורונה, בו נעשה שימוש ברחבי העולם, נמצא יעיל גם לאחר חצי שנה ממועד החיסון. אמש, אמר מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלא, כי מנת חיסון שלישית נגד קורונה תינתן ככל הנראה שנה לאחר מנת החיסון השנייה.

אתמול בערב, הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין, כי הנחה את מנכ"ל משרדו, הפרופסור חזי לוי, לחתום על צו שיאפשר הסרת מסכות בשטח פתוח, החל מיום ראשון הקרוב. ממונה הקורונה אמר הבוקר כי "יכול להיות שהירידה בתחלואה תיעצר בעקבות ההקלות - אבל להערכתי, לא נגיע למספרים הגבוהים של תחילת המגיפה".