פייזר: החיסון יעיל גם חצי שנה לאחר קבלתו

יצרנית התרופות האמריקאית מפרסמת כי החיסון נגד הקורונה נמצא יעיל ב-91% עד חצי שנה לאחר קבלתו, וב-100% נגד הזן הדרום אפריקאי. בפייזר פועלים לקבלת אישור קבוע לשימוש בחיסון שיחליף את אישור החירום

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/21 14:03 יט בניסן התשפא

פייזר: החיסון יעיל גם חצי שנה לאחר קבלתו
חיסוני פייזר, צילום: shutterstock

חברת התרופות האמריקנית 'פייזר', הודיעה היום (ה') כי החיסון שפיתחה יחד עם חברת 'ביונטק' הגרמנית נגד נגיף הקורונה, בו נעשה שימוש ברחבי העולם, נמצא יעיל גם לאחר חצי שנה ממועד החיסון. 12 אלף בני האדם שלקחו חלק בשלב השלישי והאחרון של הניסוי הקליני, הראו סימני הגנה גבוהים נגד הנגיף גם לאחר שחלפה חצי שנה מנטילת המנה השניה.

פייזר: החיסון נגד קורונה בטוח ויעיל לילדים מגיל 12

על פי נתוני המחקר שערכה החברה החיסון נמצא יעיל ב-91% בתום שישה חודשים. בנוסף, בחברה הצהירו כי החיסון יעיל ברמה של 100% נגד זן הקורונה שהתפתח בדרום אפריקה, לאחר נטילת שתי מנות חיסון כנדרש.

בעקבות ההודעה שפרסמה החברה האמריקאית, החברה פנתה למנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, במטרה לקבל אישור לשימוש בחיסון באופן קבוע ולא תחת אישור החירום שניתן לה לפני כחצי שנה.

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, התייחס הבוקר בגל"צ ל-36 מיליון החיסונים הנוספים שראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין לרכוש. "זה עניין של ניהול סיכונים. אנחנו מעריכים שאולי נצטרך חיסון, שדרוג של החיסון כל חצי שנה. עדיף שיהיה יותר. גם בהסכם צריכה להיות אופציה שנוכל למכור אותם או להעביר אותם האלה ולא להיפגע כלכלית".

אתמול הודיה פייזר כי החיסון נגד קורונה בטוח ויעיל לילדים מגיל 12. לפי הדיווח של החברה תוצאות הניסוי הציגו 100% יעילות בגילאי 12-15. מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, אמר כי הוא מקווה שחיסון הילדים יתאפשר עוד לפני תחילת שנת הלימודים הבאה, על מנת לפתוח את בתי הספר ללא חשש ולשוב לשגרת לימודים.


(ראש הממשלה נתניהו בעת קבלת החיסון הראשון)