פרופסור אש: "מעריכים שאולי נצטרך חיסון כל חצי שנה"

ממונה הקורונה התייחס לתדירות קבלת החיסונים והרצון להזמין עוד מיליוני חיסונים. בנוסף עדכן כי אחרי החג ידונו באפשרות של ביטול עטיית המסכה במרחב הציבורי: "בחוץ, באוויר הפתוח כשאתה לבד ולא בצורה צפופה, לטעמי אין ערך נוסף למסכות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/21 08:30 יט בניסן התשפא

פרופסור אש: "מעריכים שאולי נצטרך חיסון כל חצי שנה"
פרופסור אש, צילום: David Cohen/Flash90

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, התייחס הבוקר (ה') למספר נושאים הקשורים להקלה במגבלות הקורונה. בראיון בכאן חדשות דיבר על האפשרות להורדת המסכות באוויר הפתוח, בחינת הקפסולות בתיכונים ותדירות קבלת החיסון.

פרופסור אש עדכן בראיון, שנבחנת האפשרות להנמיך את קריטריון שיעור המתחסנים הדרוש על מנת ללמוד בכיתות י"א ו-י"ב ללא קפסולות: "גם בכיתות י"א-י"ב אפשר להרחיב את מה שהחלטנו – החלטנו מעל 90% ואנחנו בוחנים עכשיו להוריד את האחוז הזה כדי שיותר כיתות יהיו בלימוד מלא ולא בקפסולות". אש אמר את דבריו בעקבות דברים שפורסמו הבוקר בכאן חדשות, לפיהם פחות מ-30% מהכיתות עומדות בקריטריון של לימוד ללא קפסולות והגבלות עם 90% תלמידים מחוסנים.

על עטיית המסכות במרחב הציבורי אמר: "אחרי החג נדון בכך. מקווה שיתאפשר לעשות את זה. נצטרך לצאת עם הנחיות ברורות. בחוץ, באוויר הפתוח כשאתה לבד ולא בצורה צפופה, לטעמי אין ערך נוסף למסכות. השימוש במסכה לאורך כל התקופה הזו היה מאוד חשוב והיה נכון לא לבלבל את הציבור ולהגיד לו עכשיו כן ועכשיו לא. ככל שהתחלואה יורדת ניתן להקל ולתת לאנשים יותר שיקול דעת לקבל את ההחלטה". עוד הוא אמר: "במחרב סגור ודאי שלעטות מסכה. בקניון כן כי זה עדיין חלל סגור".  

אש התייחס ל-36 מיליון החיסונים הנוספים שראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין לרכוש. "זה עניין של ניהול סיכונים. אנחנו מעריכים שאולי נצטרך חיסון, שדרוג של החיסון כל חצי שנה. עדיף שיהיה יותר. גם בהסכם צריכה להיות אופציה שנוכל למכור אותם או להעביר אותם האלה ולא להיפגע כלכלית".