ישיבת הממשלה בוטלה | פרופ' לוי: "זה פוגע ביכולת שלנו להמשיך להילחם בקורונה"

ברקע המאבקים בין כחול לבן לליכוד שהביאו לביטול הישיבה בה אמורים היו לאשר רכישת חיסונים במיליארדי שקלים, בכירי מערכת הבריאות תוקפים את השרים ומביעים דאגה מהמצב: "בואו נתעשת. כל העולם נמצא במירוץ לרכוש חיסונים - ההתקשרויות וזמן האספקה לא תלויים רק בנו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/03/21 10:34 טז בניסן התשפא

ישיבת הממשלה בוטלה | פרופ' לוי: "זה פוגע ביכולת שלנו להמשיך להילחם בקורונה"
פרופסור חזי לוי, צילום: David Cohen/Flash90

ישיבת הממשלה שתוכננה להיום (ב') - בוטלה, בעקבות מאבקי הכוחות בין הליכוד לכחול לבן. בכחול לבן טענו כי בליכוד מסרבים לאשר את מינויו של יו"ר המפלגה בני גנץ לשר המשפטים כמינוי קבע, לפי דרישת היועץ המשפטי לממשלה. בישיבת הממשלה שבוטלה, היו השרים אמורים לאשר רכישת 35 מיליוני חיסונים, בשווי 3 וחצי מיליארד שקל. 

ראשי מערכת הבריאות תקפו הבוקר (ב') את ביטול הישיבה. פרופ' נחמן אש, ממונה הקורונה, הזהיר בראיון לגלי צה"ל כי, "החברות הולכות למקומות שהן יכולות לעבוד בצורה יותר בטוחה. יש חשיבות מאוד גדולה לחתום על ההסכמים כמה שיותר מוקדם. הכל נמצא בסימן שאלה כל עוד התקציב לא מאושר בממשלה - וזה ברור שאנחנו בתקופה בה הפעילות חייבת להימשך". 

גם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי התבטא בעניין דחיית הישיבה: "אנחנו מודאגים שהישיבה לא מתקיימת ושלא מאושר התקציב הנדרש על מנת להמשיך לנהל את המלחמה בקורונה ולהבטיח את מקומנו בתור לחיסונים. זה פוגע ביכולת שלנו להמשיך להילחם בקורונה".

"בואו נתעשת", קרא פרופ' לוי, "נאשר את התקציב או לפחות נדון בו. אנחנו עוסקים בהסכמים לשנה הבא ולאחריה, כל העולם נמצא במירוץ לרכוש חיסונים - ההתקשרויות וזמן האספקה לא תלויים רק בנו".

האם תבוטל החובה לעטות מסכה?

עם הירידה המתמשכת בתחלואה, ישנם גורמים במערכת הבריאות שסבורים כי יש לבטל את החיוב לעטות מסכה בשטחים פתוחים. פרופ' נחמן אש הביע הסתייגות מסוימת ואמר: "נקיים דיון על המסכות אחרי החג. זה נכון שמבחינה מקצועית המסכות הרבה פחות משמעותיות במרחב הפתוח. אנחנו עדיין רוצים שאנשים בקבוצות ובמקומות סגורים יעטו מסכות".

לעומתו, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' לוי היה יותר נחרץ: "יש עוד 2.5 מיליון ילדים שאינם מחוסנים, ועוד כמיליון מבוגרים שאינם מחוסנים - ואנחנו עדיין יכולים להדביק". 

128 מאומתים חדשים אתמול, ומהווים 1.2 אחוזי מתוך 11,482 תוצאות בדיקות שהתקבלו. נכון להבוקר (ב') ישנם 467 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 201 מונשמים. 6,194 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה. ועד כה התחסנו 5,221,482 ישראלים במנה הראשונה, ומתוכם, 4,712,877 במנה השנייה.