מנכ"ל משרד הבריאות: "ליל הסדר ייחגג עם 20 בפנים, ו-50 בחוץ"

פרופ' חזי לוי התייחס לנתוני המעודדים שמראים ירידה מתמדת בתחלואה בישראל, חשף כי חוסנו 100 אלף פועלים פלשתינים בשבועיים וחצי, ואמר על פסיקת בג"ץ לפתוח את נתב"ג: "אנו סבורים כי להחלטה הזאת יש סכנה להדבקות וכניסת וריאנטים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/03/21 18:05 ה בניסן התשפא

מנכ"ל משרד הבריאות: "ליל הסדר ייחגג עם 20 בפנים, ו-50 בחוץ"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התחלואה בישראל ממשיכה לרדת, כשנתוני הקורונה שהתפרסמו הבוקר (ה') הראו כי רק 1,496 מאומתים התגלו מתוך, 78,854 בדיקות - 2 אחוזים בלבד. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי התייחס לנתון המעודד במסיבת העיתונאים שערך ואמר: "לשמחתי, מגמת הירידה ממשיכה, מקדם ההדבקה ירד ל-0.68 כשהוא מעיד על כך שהתחלואה ירדה ושפחות אנשים מאומתים מדביקים אנשים אחרים".

"באשר לחיסון, התקדמנו, חיסנו עד כה ב-9.6 מיליון חיסונים, מתוכם 5.2 מיליון מחוסנים בפעם הראשונה וכ-4.1 מיליון מחוסנים כבר בשתי מנות עם מוגנות מלאה. באשר לאוכלוסייה מעל גיל 50, שנמצאת בסיכון לתחלואה קשה, אשפוז ותמותה - 92 אחוז מחוסנים, וזה כולל מחלימים", אמר פרופ' לוי.

מנכ"ל משרד הבריאות המשיך והתייחס לחיסון הפועלים מהרשות הפלשתינית: "לפני כשבועיים פתחנו גם במבצע חיסון הפועלים הפלשתינים בהוראת ראש הממשלה ושר הבריאות. חיסנו מאה אלף, מתוך 130 אלף. השבוע נסיים את המבצע הזה ונפתח אותו למנה השנייה בעוד כשבועיים וחצי".

"אנחנו מתקרבים לחג הפסח", אמר פרופ' לוי, "אנחנו גם מתקרבים לפעימה הרביעית שתחול ביום ראשון. הפעימה הזאת עוברת כעת לאישור הממשלה והיא תיתן הקלות בהתקהלות, בהשתתפות באטרקציות, ביותר משתתפים במופעי ספורט ותרבות. באשר לפסח עצמו - תהיינה גם הוראות לגבי התגודדות בתפילה. הסדר עצמו ייחגג בבית עם 20 אנשים בתוך הבית, ועם 50 אנשים בחוץ".  

"באשר לחיסונים והוריאנטים. הווריאנטים נותרו בעינם, הבריטי והדרום אפריקאי. הבריטי אחראי עדיין ל-95 אחוז מהנדבקים בישראל, הדרום אפריקאי הוא אחוז אחד מהנדבקים. אנחנו ממשיכים לרצף את כל המחוסנים שחלו או אלו שחזרו מחו"ל ומשפחותיהם. החיסון יעיל נגד הווריאנט הבריטי ויעיל אם כי פחות כנגד הדרום אפריקאי, אבל כשהחיסון הוא לא רק נוגדים אלא גם חיסון תאי - החיסונים יעילים".

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס לביטול מתווה השמים בבג"ץ, דבר שעורר כעס במערכת הבריאות: "באשר לנתב"ג, אנחנו עדים לפסיקה שהתקבלה אתמול בבג"ץ אשר מבטלת את ההגבלה על מספר השבים ארצה וועדות החריגים. נאמרו כל מיני אמירות בשם בכירים שתקעו למשרד הבריאות סכין בגב, זה לא אמירות של בכירים שאני מכיר לפחות, כאזרחי המדינה לכל דבר וכעובדי ציבור וממשלה מכבדים לחלוטין את ההחלטה, נמלא אותה כלשונה", אמר פרופ' לוי והוסיף: "אנו סבורים כי להחלטה הזאת יש סכנה להדבקות ווריאנטים, נעשה ככל יכולתנו ללמוד אותה". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן