על מדרגות הרבנות: מחאת מסורבות הגט

מסורבות הגט הגיעו למחות מחוץ לבית הדין הרבני בירושלים, במטרה להוביל שינוי במדיניות בתי הדין כלפי סרבני הגט האלימים, תחת האמירה "עד שהמוות יפריד בינינו?" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/21 17:56 כד באדר התשפא

על מדרגות הרבנות: מחאת מסורבות הגט
מחאת מסורבות הגט , צילום: מבוי סתום

צילום: דוברות מבוי סתום


על מדרגות הרבנות. ברחבי העולם מציינים היום (ב') את יום האישה הבינלאומי ויוזמות רבות יוצאות לאור בימים אלה, בכדי לחזק את מעמד הנשים. בתוך כך, מחאת מסורבות הגט הגיעה היום לבית הדין הרבני בירושלים, וזאת במטרה להוביל שינוי במדיניות בתי הדין כלפי סרבני גט אלימים תחת האמירה: "עד שהמוות יפריד בינינו?" 

" לא ייתכן שגבר אלים יחזיק את החופש של אשתו בידיו," אמרה עו"ד אורית להב, מנכ"לית ארגון "מבוי סתום", המוביל את המחאה. "לא ייתכן שגבר שניסה לרצוח, יסרב לתת גט. לא ייתכן שנשים ייכלאו בזוגיות אלימה ויחיו בפחד מתמיד ובדריכות. אנחנו קוראות להוציא הכוח מהידיים של גברים אלימים ולהעניק חופש מיידי לכל אישה נפגעת אלימות". 

באירוע לקחו חלק חברות הכנסת תהילה פרידמן (כחול לבן) וקרן ברק (הליכוד) ובנוסף לעו"ד אורית להב נשאו דברים שרון בריק-דשן, מנכ"לית ארגון "קולך", שושנה יסקול מייסדת ארגון "חכמת הנשים", המשנה לראש העיר ירושלים, ונשים מסורבות גט שישתפו את סיפורן האישי. 

צילום: דוברות מבוי סתום


נציין, כי בחודש שעבר קיבלה שירה איסקוב את הגט מבעלה אביעד משה, החשוד כי ניסה לרצוח אותה. אב בית הדין הרבני בחיפה, הרב דניאל אדרי, שטיפל בתיק למן הרגע הראשון, דחה פעם אחר פעם את דרישות הבעל שמטרתן הייתה להאריך את משך התהליך. 

מיד עם קבלת תביעת הגירושין שהגישה האישה, זימן בית הדין בו ביום את הצדדים לדיון, זאת למרות המורכבות בהבאת אסיר לדיון מ'עכשיו לעכשיו', ובמיוחד בזמן הסגר. כבר באותו דיון הבהיר בית הדין לסרבן, כי מעבר לכליאתו בעוון אלימות כלפי אשתו, בית הדין עשויי להטיל עליו סנקציות נוספות וחמורות במידה ולא ייתן את הגט.

מהנהלת בתי הדין נמסר כי הם הקפידו כל העת על כבודה של האישה ודאגו שלא להגיב על פרסומים "שקריים ומגמתיים שמטרתם היתה להשחיר את פניו של בית הדין, זאת למרות חסיון שהוטל על פרטי התנהלות התיק בשל הרגישות המיוחדת של התיק".