שירה איסקוב קיבלה גט מבעלה ויצאה לחופשי

הודות לפעילות בית הדין הרבני האזורי בחיפה וחמישה ימים מיום פתיחת התיק, אביעד משה החשוד בניסיון רצח אשתו שירה איסקוב - העניק את הגט המיוחל, שניתן על אף הניסיונות של החשוד להאריך את משך התהליך

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/21 13:35 כז בשבט התשפא

חמישה ימים לאחר פתיחת התיק ברבנות ובתום דיון שני בענייניה, והודות לפעילות בית הדין הרבני האזורי בחיפה, ניתן היום (ג') בשעות הצהריים גט לשירה איסקוב. החשוד בניסיון הרצח אשתו, אביעד משה - העניק את הגט. אב בית הדין הרבני בחיפה, הרב דניאל אדרי, שטיפל בתיק למן הרגע הראשון, דחה פעם אחר פעם את דרישות הבעל שמטרתן הייתה להאריך את משך התהליך. 

בסוף שבוע שעבר, מיד עם קבלת תביעת הגירושין שהגישה האישה, זימן בית הדין בו ביום את הצדדים לדיון, זאת למרות המורכבות בהבאת אסיר לדיון מ'עכשיו לעכשיו', ובמיוחד בזמן הסגר. כבר באותו דיון הבהיר בית הדין לסרבן, כי מעבר לכליאתו בעוון אלימות כלפי אשתו, בית הדין עשויי להטיל עליו סנקציות נוספות וחמורות במידה ולא ייתן את הגט.

מהנהלת בתי הדין נמסר כי הם הקפידו כל העת על כבודה של האישה ודאגו שלא להגיב על פרסומים "שקריים ומגמתיים שמטרתם היתה להשחיר את פניו של בית הדין, זאת למרות חסיון שהוטל על פרטי התנהלות התיק בשל הרגישות המיוחדת של התיק".

נשיא בית הדין והרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שוחח עם דייני בית הדין בחיפה ושיבח אותם על כך שבתוך זמן קצר הביאו את העניין של הגב׳ שירה איסקוב לפיתרון ולמתן גט כבר בדיון השני בבית הדין, תוך הבהרה שלסרבנות גט יש מחיר קשה וכואב.

מלשכתו של הרב לאו נמסר כי המאבק במסורבות ובמסורבי הגט נמצא בראש סדר יומו של נשיא בית הדין מאז נכנס לתפקידו, כאשר בכל מקרה של סרבנות, עושים הדיינים כל מה שניתן במסגרת ההלכה, כולל סנקציות קשות ביותר, ואף מאסר בפועל עד למתן הגט. הרב ודייני בית הדין ימשיכו בפועלם זה למען מסורבות ומסורבי הגט בישראל.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב דוד מלכא, ברך את הרב דניאל אדרי אב"ד חיפה והרבנים אלעד עלי ומשה זדה שעסקו בתיק, על הפעילות הנחושה הרגישה והמהירה בתיק מורכב זה. לצד זאת, גינה מנהל בתי הדין הרבניים את ההתנהלות חסרת האחריות של חלק מארגוני הנשים, "שלא היססו לנצל ניצול ציני מקרה טראגי ועגום זה, תוך הוצאת מידע שקרי לתקשורת, והכל במגמה להכפיש את בתי הדין".

יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, התייחס למתן הגט לשירה איסקוב ואמר כי הוא "מברך את בית הרבני בחיפה בראשות הרב דניאל אדרי על פתרון הבעיה העגומה הזאת. לאחר הפתרון של הבעיה האישית הכואבת הזאת יש למצוא ולפעול למתן מענה רחב וכוללני לסוגיה האנושית והכואבת של מסורבות הגט".

איסקוב: "למה צריך לעבור את זה שוב ושוב?"

איסקוב, ששרדה את ניסיון הרצח בערב ראש השנה האחרון, ועדיין נמצאת בטיפולים בעקבות הפגיעה הקשה, דיברה בשבוע שעבר, דרך הזום, בדיון בוועדה למעמד האישה בכנסת, שעסק בהסדרי טיעון במקרים של אלימות במשפחה.

"כשמתחילים משא ומתן להסדר טיעון, לקורבן אין שום דעה בנושא", אמרה איסקוב. "אין לה יכולת להביע דעה בכלל. אם הפרקליטות או הסנגור הסכימו על העונש זה מספיק והעסקה נחתמת. אף אחד לא יבוא וישאל את דעתי או דעה של מישהי אחרת. אנחנו נצטרך לקבל את זה, וזה משהו שלא מתקבל על הדעת".

איסקוב הסבירה כי "הקורבן צריכה לחשוש לחייה במשך שנים, כי כשהגבר האלים הזה ישתחרר זה לא משנה לאף אחד. מבחינתם, העסקה אושרה ונחתמה על ידי שני הצדדים וממשיכים לתיק הבא. לאף אחד לא אכפת ולא חושב על הפחד שהקורבן ממשיכה לחיות איתו. מה יהיה אז, מי יגן עליה? צריך לשנות פה את היוצרות ולתת לנפגעות להביע את עמדתן ואת הסכמתן להסכם הטיעון שבו הן נפגעות, כדי שירגישו ביטחון ושצועדים איתן את הדרך הקשה".

שירה שאלה את חברי הכנסת: "למה צריך לעבור את זה שוב ושוב? כבר נתתי את העדות שלי במשטרה לחוקרת, למה עוד פעם צריך לבוא ולהישאל על כל כך הרבה שאלות ודברים כואבים? למה אני עוד פעם צריכה לראות את האיש הזה שניסה לרצוח אותי ואמר לי את לא תהיי האימא של הילד שלך? בעל כורחי הפכתי לסמל במאבק לאלימות נגד נשים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן