סערת פינדרוס | ח"כ פינדרוס מתנצל: "המילה שיקסע לא הייתה במקומה"

לאחר התבטאויותיו בכנס כיפה והסערה בעקבותיהן, ח"כ מיהדות התורה מתנצל: "הדברים שאמרתי על חיילות שעברו גיור בצה"ל לא במקום". עם זאת, פינדרוס לא חזר בו ואמר כי גיור לא הלכתי הוא אסון לאומי

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 02/03/21 21:43 יח באדר התשפא

סערת פינדרוס | ח"כ פינדרוס מתנצל: "המילה שיקסע לא הייתה במקומה"
פינדרוס בראיון אצל חדד, צילום: צילום מסך

סערת פינדרוס בכנס כיפה: לאחר שיו"ר סיעת יהדות התורה התבטא בחריפות נגד הכרה בגיורים המתקיימים בצה"ל, ובעקבות הסערה שהתעוררה כתוצאה דבריו, התנצל היום (ג') ח"כ פינדרוס: "המילה שיקסע לא הייתה במקומה", אמר חבר הכנסת בריאיון לעופר חדד בערוץ 12. "אם הייתי רוצה לקלל מישהו הייתי מחפש כתובת אחרת ולא חיילת שמשרתת בצה"ל".

ח"כ פינדרוס אמר כי דיבר מתוך כאב וכי בעיניו מדובר ב"אסון לאומי": "אין ספק שמי שעובר גיור על פי ההלכה, גם אם הוא גיור צה"לי הוא גר. אני מתנצל בפני אלה שעברו גיור על פי ההלכה ונפגעו מהדברים – אני חושב שזה לא נכון. אני מדבר מכאב – הכאב הוא על כך שיש ילדים שנמצאים בצה"ל ופוגשים בחורה נחמדה ובטוחים שהיא יהודיה, והם לא מודעים לאסון הלאומי שהם מביאים על משפחתם ועל עצמם".

 

 

יו"ר סיעת יהדות התורה התייחס בראיון גם לפסיקת בג"ץ מאמש ואמר: "בסוף – ההגדרה של יהודי היא הגדרה דתית, והיא לא צריכה להיקבע על ידי בית משפט או רמטכ"ל, אלא על ידי ההלכה. מי שעובר גיור שלא מקבל אישור של הרבנות הראשית לישראל לא נחשב יהודי – אין מה לעשות, וזה לא תלוי בי".

פינדרוס התייחס גם לחקיקה של סיעתו בנושא: "יש בעיה מהותית כשאתה מערבב חוק ודמוקרטיה עם דת, זה נושא מורכב. ולכן אנחנו בורחים מחקיקה דתית. זה שמן ומים. חייב למצוא דרך להתמודד במערכת חוקתית ממלכתי בנושא דתי. יהדות התורה תדרוש בצורה חד משמעתית את חוק הגיור, אך נדרוש לפניכן את פסקת ההתגברות".

כאמור, בכנס דת ומדינה של אתר כיפה בשיתוף מכון עתים וברקע פסיקת בג"צ אמש הקובעת כי על מדינת ישראל להכיר בגיור רפורמי וקונסרבטיבי לצורך חוק השבות, אמר יצחק פינדרוס כי מי שהתגיירה בגיור הצבאי היא "שיקסע" וכי "האבא צריך לשבת עליה שבעה ולקרוע קריעה".

כחלק מהדיון בפאנל, ח"כ פינדרוס נשאל מה דעתו על מתווה ניסים, שעיקרו הקמת מערך גיור המחויב להלכה אך מנותק מהרבנות הראשית, והשיב: "אם המשמעות של מתווה ניסים היא שמישהו בתפיסה שלי, בתפיסה של ההלכה יכנס גוי בקרב ישראל ותהיה לו תעודה של יהודי כי זו המשמעות, לא מדובר על להתפשר. אני לא מוכן להתפשר אפילו על 'שיקסע' אחת או גוי אחד שיכנס בקרב ישראל כי אני רוצה להיות פלורליסט ונחמד. זה לא יקרה".