נורית זרחי היא כלת פרס ישראל לספרות ושירה - יוצרים ומתרגמים לשנת תשפ"א

שר החינוך יואב גלנט הודיע למשוררת והסופרת על זכייתה בפרס ישראל בתחום 'ספרות ושירה - יוצרים ומתרגמים' לשנה זו. מנימוקי הוועדה: "נורית זרחי היא קול נדיר ופלאי בספרות העברית, ובהיקף עצום של יותר ממאה ספרים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/03/21 14:20 יז באדר התשפא

נורית זרחי היא כלת פרס ישראל לספרות ושירה - יוצרים ומתרגמים לשנת תשפ"א
נורית זרחי, צילום: רוני טהרלב

שר החינוך, יואב גלנט הודיע היום (ב') על זכייתה של כלת פרס ישראל בתחום ספרות ושירה – יוצרים ומתרגמים לשנת תשפ"א, נורית זרחי. בשבועות האחרונים הוכרזו חתני וכלות פרס ישראל בחקר מדיע החיים, ספרות וחקר המקרא. 

זרחי, בת 79, נולדה בירושלים, לסופר ישראל זרחי ולאסתר, פרסמה מעל למאה ספרי ילדים, שירה, פרוזה ומחקר. זרחי זכתה בפרסים ספרותיים רבים, בין השאר זכתה מספר פעמים בעיטור כריסטיאן אנדרסן לספרות ילדים ונוער, פרס ביאליק, פרס יהודה עמיחי, פרס לנדאו לאמנויות הבמה, פרס ראש הממשלה, פרס דבורה עומר ופרס לאה גולדברג.

בעבר הייתה נשואה לפזמונאי יורם טהרלב ולהם שתי בנות: הציירת רוני טהרלב, והעיתונאית והסופרת אראלה טהרלב בן שחר. 

בנימוקיה ציינה הוועדה כי: "המשוררת והסופרת נורית זרחי היא קול נדיר ופלאי בספרות העברית. המבחן העיקרי של ספרות מעולה הוא ייחודה וחותמה האישי, דהיינו התחושה שהיוצר מכונן דיבור משלו, עם אפיונים מיוחדים ושפה משלו שקל לזהותה. כל המרכיבים האלה חלים על נורית זרחי וזאת בהיקף עצום של יותר ממאה ספרים, ובסוגות ספרותיות של שירה, סיפורת, נובלות, ספרות ילדים, מסות ומאמרים".