פרופ' אלי קשת הוא חתן פרס ישראל לחקר מדעי החיים

שר החינוך גלנט הכריז על הזכייה בפרס שיחולק ביום העצמאות הקרוב. מנימוקי הוועדה: "פרופסור קשת הוא מורה בחסד והעמיד תלמידים רבים הממשיכים את דרכו המדעית"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/02/21 09:21 יג באדר התשפא

פרופ' אלי קשת הוא חתן פרס ישראל לחקר מדעי החיים
פרופ' אלי קשת, צילום: דוברות משרד החינוך

שר החינוך, יואב גלנט הודיע היום (ה׳) על זכייתו של חתן פרס ישראל בתחום חקר מדעי החיים לשנת תשפ"א, פרופ' אלי קשת. ועדת הפרס התכנסה בראשותו של פרופ' יוסף ירדן ובהשתתפות חברי הוועדה פרופ' יהודית ברגמן, פרופ' שולמית מיכאלי ופרופ' גרא נויפלד.

בנימוקיה ציינה הוועדה כי: "פרס ישראל בתחום חקר מדעי החיים לשנת תשפ"א מוענק לפרופ' אלי קשת, מהאוניברסיטה העברית, על תרומותיו החלוציות בהבנת המנגנון בו תנאי מחסור בחמצן מעוררים צמיחה של כלי דם חדשים. לתהליך זה יש השפעות מרחיקות לכת על התפתחות מחלות רבות כגון מחלות רשתית העין וסרטן. תגליותיו אלו הביאו להכרה בכך שעודף חמצן הניתן בטיפול בפגים מוביל לעיוורונם והביא לשינוי  בטיפול בפגים לאחר לידתם".

עוד הדגישה הועדה כי "תגליותיו הביאו לזיהוי הפקטור העיקרי האחראי לעידוד צמיחת כלי דם חדשים אל תוך גידולים סרטניים. תגליות אלו תרמו לפיתוח תרופות המעכבות התפתחות של גידולים. פרופסור קשת הוא מורה בחסד והעמיד תלמידים רבים הממשיכים את דרכו המדעית".

במהלך השבועות הקרובים יפורסמו שמות הזוכים בתחומי ספרות ושירה עברית ליוצרים ומתרגמים ומפעל חיים