עקב תאונת ירי: נקבע מותו של החייל יונתן גרנות

לוחם בחטיבת הנח"ל, נפצע ביום שלישי כתוצאה מירי מנשק של חייל אחר בשטח הבסיס. לאחר מאבק על חייו בבית החולים הדסה עין כרם נאלצו לקבוע את מותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/21 10:05 יד באדר התשפא

עקב תאונת ירי: נקבע מותו של החייל יונתן גרנות
לוחמי הנח"ל. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Liba Farkash/Flash90

סמל-ראשון יונתן גרנות ז"ל, לוחם צה"ל, נפטר היום (ו') לאחר שנפצע ביום שלישי האחרון באורח אנוש כתוצאה מירי מנשקו של חייל אחר בבסיס צבאי באזור בקעת הירדן. הלוחם, מגדוד 50 של הנח"ל נפגע בראשו ואיבד את ההכרה. לאחר טיפול ראשוני הוא פונה במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם בעודו סובל מדימום מראשו. לאחר שלושה ימים של טיפולים בבית החולים הדסה עין כרם נאלצו לקבוע את מותו.

מתחקור ראשוני של נסיבות פציעתו עולה כי הלוחם נפצע ככל הנראה כתוצאה מירי מנשקו של חייל אחר בבסיס האימונים "תבץ". הנשק ממנו נפלט הכדור, הוא נשק מסוג רוג'ר 0.22, אשר משמש כנשק לפיזור הפגנות והפרות סדר אלימות. ככל הנראה, באותו נשק מדובר נעשה שימוש במטווחים זמן קצר לפני כן. 

הכוח הצבאי מגדוד 50 של הנח"ל, ערך בשעות אחר הצהריים אימון מטווחים בכדורי הרוג'ר כחלק מהכנות הגדוד לתעסוקה מבצעית בעזה. על פי התחקיר מפקד המחלקה פרק את נשקם של חיילי המחלקה בעודם במטווח, והציב אותם בקרבת עמדת השומר הפלוגתי. בהמשך, הרים אחד המפקדים את אחד הנשקים, כיוון לאזור בו צעד הלוחם עם חייל נוסף סביב מרפאת הבסיס. מסתמן כי באותו שלב נפלט הכדור שפגע בראשו של הלוחם, שהתמוטט ואיבד הכרה. 

האירוע הקשה התרחש במחנה האימונים תבץ, הסמוך לכפרים הפלשתיניים טובאס ותייסיר, אך האפשרות שמדובר באירוע ביטחוני. סוגיה נוספת שעלתה היא מדוע לא דווח על פליטת כדור, ולמה נודע על כך רק בבית חולים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן