הקורונה בישראל: מקדם ההדבקה מוסיף לעלות ל-0.97

במרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה ממשיכים לדווח על עליה מתמדת במקדם ההדבקה. במקביל מדווח משרד הביראות שעד כה חוסנו כ-4.6 מיליון אנשים, מתוכם 3.2 מיליון כבר חוסנו במנה השנייה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/21 09:39 יד באדר התשפא

הקורונה בישראל: מקדם ההדבקה מוסיף לעלות ל-0.97
מחלקת קורונה, צילום: דוד כהן, פלאש 90

דוח אמ"ן שמתפרסם היום (ו') מתריע מפני התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה בישראל. מהדוח עולה כי מקדם ההדבקה ממשיך את מגמת הימים האחרונים ועלה ל-0.97. כל חולה מדביק בממוצע קרוב לאדם אחד ומדובר סימן לצמצום בהתפשטות המגפה, אך הנתון צפוי להמשיך ולעלות גם בימים הבאים. בעקבות כך באמ"ן סבורים שיש להמתין עם פתיחת המשק בראשון, עד שינוי מגמת התחלואה.

במקביל משרד הבריאות מדווח על מצב המתחסנים בישראל, נכון להבוקר כ-4,650,000 ישראלים חוסנו במנה הראשונה, מתוכם 3,275,000 קיבלו גם את המנה השנייה. שר הבריאות, יולי אדלשטיין התייחס לנתונים ואמר: "פותחים את בוקר פורים בשמחת חג מהולה בדאגת קורונה".  עוד ציין כי  "אתמול נפטרו שני צעירים חולי קורונה בני 24 ו-26. אני מבקש לפנות לקומץ האנשים שיכולים להזיק לכולנו תשאירו את המסיבות לאחרי הקורונה. על הטישים תוותרו הפעם. מצוות השמחה בחג אסור לה לבוא על חשבון הציבור. במקום לשמוח עם האחר, בואו נחשוב על האחר".

אמש, חולה קורונה בן 26 התמוטט בביתו בשכונת ראס אל-עמוד שבמזרח ירושלים. צוות מד"א שהוזעק לביתו ביצע בו החייאה שנמשכה בחדר ההלם במחלקה לרפואה דחופה בבית החולים הדסה הר הצופים. מעט לאחר מכן נאלצו הרופאים לקבוע את מותו לאחר שמאמצי ההחייאה לא צלחו. קרוב משפחה סיפר כי הצעיר לא סבל ממחלות רקע, וככל הנראה לא חוסן. מאוחר יותר באותו היום, גאזי זועבי, חולה קורונה בן 24 מנצרת גם הוא קרס לפתע בביתו לאחר שנדבק בנגיף, כעבור זמן קצר בבית החולים האנגלי בעיר נאלצו לקבוע את מותו.