באמ"ן ממשיכים להתריע מהתפרצות מחודשת | מקדם ההדבקה עלה ל-0.9

דו"ח אמן מלמד על התמתנות בירידת התחלואה, למרות שמספר החולים הקשים עדיין גבוה יחסית ועומד על 827. מקדם ההדבקה מראה עליה מחודשת בימים האחרונים, אך עודנו קטן מ-1. "אם תימשך מגמת העלייה, בתוך כשבוע תיתכן עליה חוזרת בתחלואה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/02/21 09:21 יב באדר התשפא

באמ"ן ממשיכים להתריע מהתפרצות מחודשת | מקדם ההדבקה עלה ל-0.9
מתחם חיסונים נייד של מד"א, שוק מחנה יהודה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

דוח אמ"ן שמתפרסם הבוקר (ד') מתריע מפני התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה בישראל. מהדו"ח עולה כי במהלך היממה האחרונה אומתו 4,395 חולים חדשים ובבתי החולים מאושפזים 827 חולים במצב קשה. שיעור הבדיקות אמנם ירד ועומד הבוקר על 6.1% אך מקדם ההדבקה המשיך את מגמת היומיים האחרונים ועלה ל-0.9.

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה אומרים כי אמנם כל חולה מדביק בממוצע פחות מאדם אחד ומדובר בסימן לצמצום בהתפשטות המגפה, אך אם תימשך מגמת העלייה במקדם ההדבקה, "בתוך כשבוע תיתכן כבר עליה חוזרת בתחלואה, בשל הסרת המגבלות ותפוצתו הנרחבת של הווריאנט הבריטי, שהפך זה מכבר לדומיננטי בישראל; זן זה מדבק בהרבה ביחס לזנים קודמים ונראה כי הוא גם קטלני יותר בעד 30-70 אחוזים ביחס לזן הנגיף המקורי".

צילום: אמ"ן


באשר ליעילות החיסונים בהגנה מול הזנים החדשים ובמניעת הדבקה, באמ"ן אומרים כי "החיסונים הם הכלי היעיל ביותר להפחתת תחלואה קשה, גם מול הזנים החדשים שזוהו בארץ", ומדגישים כי חיסוני פייזר הניתנים בארץ יעילים מולם. "בנוסף, מחקרים חדשים מעלים שהחיסונים יעילים מאוד במניעת הדבקה בשיעור של עד 90%". לפיכך, מי שמתחסן מגן לא רק על עצמו אלא גם על הסובבים אותו.

שר הבריאות יולי אדלשטיין, אמר הבוקר, כי עד כה התחסנו למעלה מ-4.5 מיליון איש, מתוכם 3,147,000 קיבלו גם את המנה שניה. במסגרת מבצע החיסונים, אתמול התחסנו כ-150,000 איש. "שהחיסונים לא יכניסו אותנו לאופוריה. עדיין אין לנו מספיק מחוסנים (שעבר שבוע מהחיסון השני שקיבלו) כדי לחגוג בלי הכרה בפורים", כתב בחשבון הטוויטר שלו.