מתווה פורים ושבת זכור בבתי הכנסת: 50% תפוסה

הרב הראשי לישראל סיכם עם ממונה הקורונה, על מתווה שונה לפורים ושבת זכור בבתי הכנסת: אפשרות לתפוסה של עד 50% מהמתפללים וללא ילדים. הרב הראשי קורא להקפיד על ההנחיות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/02/21 16:52 ג באדר התשפא

מתווה פורים ושבת זכור בבתי הכנסת: 50% תפוסה
הרב לאו ופרופסור אש, צילום: ללא

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, קיים היום (ב') ישיבת היערכות לקראת שבת זכור ופורים עם ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש. בישיבה סוכם כי המתווה לפורים ושבת זכור בבתי הכנסת, יהיה שונה מהמתווה הקיים, ותינתן אפשרות לתפוסה של עד 50% מהמתפללים אך ללא ילדים. 

הרב לאו קורא לציבור להקפיד על ההנחיות גם בימי הפורים. הרב ציין את מניעת התקהלויות בכדי שמגמת התחלואה תמשיך במגמה החיובית בה היא נמצאת בימים אלו, וזאת בכדי "שנוכל לשוב לשגרת החיים בקרוב".

מוקדם יותר, בדיון על המתווה לפורים בקבינט הקורונה, הציג פרופסור אש את המתווה שלו לאירועי החג, מתווה שצפוי לקבל תמיכה רחבה בקרב הרים. בין ההגבלות: איסור על קיום מסיבות, תהלוכות, אירועי עדליאדע ומפגשים רבי משתתפים ואיסור על הפעלת משאיות שמחה.

סעודות הפורים תותרנה במסגרת המשפחה גרעינית בלבד. תפילות וקריאת מגילה יתאפשרו בבתי כנסת תוך שמירה על קפסולות של 10 אנשים בכל קפסולה, כאשר ישנה הפרדה במחיצות קשיחות, ומספר האנשים הכולל יוגבל ל-100 אנשים. המתווה לבתי הכנסת יהיה בתוקף גם בשבת הקרובה, שבת זכור. גם קבר הרשב"י ייסגר לעליית אנשים, בעיקר בשל התקהלות אלפי האנשים בסוף השבוע הקודם.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן