משרד הבריאות פנה - הרב לאו סירב להתיר להתחסן בשבת

שר הבריאות אדלשטיין פנה לרב דוד לאו בבקשה שיפרסם היתר להגיע להתחסן בשבת. הרב לאו סירב: "בשלב זה, כאשר גם בימות השבוע עדיין לא מבצעים חיסונים בכל שעות היום והלילה - אין היתר לחלל שבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/20 21:57 ט בטבת התשפא

משרד הבריאות פנה - הרב לאו סירב להתיר להתחסן בשבת
הרבנים הראשיים הרב יוסף והרב לאו, צילום: פלאש 90

הרבנים הראשיים סירבו להתיר קבלת חיסונים בשבת? על פי דיווח הערב (ה') בחדשות 13, שר הבריאות יולי אדלשטיין פנה לרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, בבקשה שיתיר לציבור להגיע להתחסן בשבת, מדין פיקוח נפש, ונענה בשלילה.

מדריך הסגר השלישי: מה מותר ומה אסור

על פי הדיווח, ברבנות הראשית טענו שכיוון שהחיסונים לא מתקיימים 24 שעות ביממה, ממילא אי אפשר להתיר חיסונים דווקא בשבתות, כיוון שאם היה מדובר בפיקוח נפש, המבצע היה נמשך גם בלילות באופן רציף, בדומה לבדיקות לאיתור קורונה.


(מנכ"ל משרד הבריאות בתדרוך, הערב)

יש לציין כי מתחמי החיסונים יעבדו באופן רציף בשבתות, והפנייה נעשתה במטרה להביא שומרי שבת להתחסן גם בשבתות, כדי לזרז את קבלת החיסונים. בעקבות הדיווח מסרו הערב במשרד הבריאות כי "מדינת ישראל נמצאת במערכה בריאותית שלא הייתה כמותה מאז קום המדינה. בימים האחרונים אותרו מוטציות שמדביקות בקצב מהיר וחריג שטרם פגשנו ואנחנו נמצאים במרדף נגד הזמן. ככל שנחסן יותר אזרחים ובקצב מהיר נחסוך בחיי אדם.

"לפיכך", אומרים במשרד הבריאות, "שר הבריאות הנחה את מנכ"ל משרדו לפעול למתן חיסונים 24/7, לגייס כח אדם לשם כך, ולהגיע לקצב של יותר מ-100 אלף חיסונים ביום. הקורונה מסכנת את כולנו, החיסונים יצילו את כולנו. אין פיקוח נפש גדול מזה".

מלשכתו של הרב דוד לאו נמסר בתגובה כי "הרב לאו רואה חשיבות רבה במתן החיסונים לכלל הציבור ואף התחסן בפומבי בכדי לעודד את הציבור להתחסן". 
עם זאת "הרב הראשי סבור כי ככל שיתקיימו חיסונים במשך כל שעות היום והלילה במהלך השבוע,  מה שמעיד בפועל על דחיפות ובהילות לחסן מהר ככל הניתן, יהיה אפשר לשקול להתיר חיסונים גם בשבתות. בשלב זה, כאשר גם בימות השבוע עדיין לא מבצעים חיסונים בכל שעות היום והלילה, אלא בשעות קבלת קהל - לכן בשלב זה אין היתר לחלל שבת".

מלשכתו של הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, נמסר כי לא התבצעה כל פניה בנוגע למתן היתר לחסן בשבת.