קבינט הקורונה: תקודם חקיקה להעברת פרטי לא מחוסנים לרשויות המקומיות

התכנית להאצת קצב ההתחסנות: חקיקה שתאפשר רשימת לא מחוסנים עם הרשויות המקומיות, תגמול צוותי רפואה ורשויות שיגדילו מתחסנים, דרישות חיסון חובה למורים, נהגים וצוותי רפואה. כל הפרטים

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 14/02/21 20:05 ב באדר התשפא

קבינט הקורונה: תקודם חקיקה להעברת פרטי לא מחוסנים לרשויות המקומיות
חיסוני קורונה, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

קבינט הקורונה התכנס היום (א') לדון בצעדים ליציאה מהסגר ובתוך כך המשך מבצע החיסונים. כחלק מהתכנית להאצת קצב ההתחסנות, חברי הקבינט אישרו מספר צעדים, שחלקם עוד נדרשים לאישורים משטיים ותיקוני חקיקה.

חלק מהצעדים ירתמו את הרשויות המקומיות לסיוע במבצע החיסונים. הראשון שבהם הוא העברת פרטים של מי שלא התחסנו למשרד הפנים ולרשויות המקומיות, על מנת לעודד התחסנות בקרב אוכלוסיית היעד. הקבינט אישר זאת אך באופן עקרוני, והמהלך יאושר סופית לאחר שיוגשו תיקוני חקיקה.

המתווה ילווה בתהליכי בקרה כדי למנוע שימוש אחר במידע הפרטי או הגעתו למי שאינו מורשה לקבלו. משרדי הבריאות והמשפטים יגישו את התוכנית לאישור ועדת השרים לחקיקה, ואם התיקונים לחוק יהיו מקובלים עליה, הם יועברו לאישור הכנסת. חוות דעת מפורטת בעניין תוגש על ידי משרד הבריאות.

מלבד זאת, במהלך הישיבה הוצע תגמול כספי לרשויות על פי מדדי מתחסנים. כמו כן, הוצע גם תגמול של צוותי רפואה שיביאו מתחסנים בני 50+. צעד נוסף לעידוד התחסנות הוא לקיים שיחה לכל מתחסן שלא התייצב לחיסון הראשון. בנוסף, חברי הקבינט דורשים חיסון חובה או בדיקה תכופה למורים, נהגים וצוותי רפואה. גם בשמורות טבע ביקשו לעודד התחסנות ויפעילו ניידות חיסון בכניסה אליהן.

מוקדם יותר היום, בפתח ישיבת הקבינט, נתניהו אותת על כוונתו בעניין: "נביא לממשלה חקיקת בזק שתאפשר לשלטון המקומי לקבל את הנתונים על אלה שלא התחסנו - ובכך לעודד אותם להתחסן ולהציל חיים".

 

מדינות רבות בעולם מכריזות על סגרים מלאים בערים ומדינות עם מליוני תושבים.

בגלל היתרון של החיסונים שלנו שהבאנו לארץ אנחנו לא צריכים ללכת למקומות האלה. ביחד ננצח את הקורונה! pic.twitter.com/J04s95PQg2

— Benjamin Netanyahu (@netanyahu) February 14, 2021