יאיר גולן לרמטכ"ל: "אביב, מה קרה לך?"

סגן הרמטכ"ל לשעבר יוצא נגד עמדתו של אביב כוכבי בנושא הגרעין האיראני, ואומר כי הוא צריך להיות ראשון התומכים בהסכם חדש עם איראן. "אתה יודע שעדיף להילחם על הסכם מאשר להילחם ישירות באיראנים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/01/21 12:10 יד בשבט התשפא

יאיר גולן לרמטכ"ל: "אביב, מה קרה לך?"
צילום: Miriam Alster/FLASH90

סגן הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ יאיר גולן, השיב הבוקר (ד') לדברי הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, שהתייחס אתמול לתכנית הגרעין האיראנית, והבהיר כי הוא נגד חזרה להסכם הגרעין משנת 2015. גולן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אביב, מה קרה לך? אתה יודע שהסכם הגרעין האיראני הוא היחיד שהשיג את תכנית הגרעין אחורה. אתה יודע שעדיף להילחם על הסכם מאשר להילחם ישירות באיראנים".

גולן המשיך בדבריו נגד כוכבי: "הייתכן שדבריך משוללי הבסיס הם חלק מהקרב על התקציב ותכנית תנופה? אם ביטחון ישראל יקר לך, אתה צריך להיות ראשון התומכים בהסכם חדש עם איראן".

נזכיר כי כוכבי נאם אתמול בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, והתייחס בין דבריו לתכנית הגרעין האיראנית, שייתכן ותחזור אל חיינו עם כניסתו של הנשיא האמריקאי החדש, ג'ו ביידן. "אם הסכם הגרעין מ-2015 היה מתממש, בסופו של דבר איראן הייתה יכולה להתקדם להשיג לעצמה פצצה, מכיוון שההסכם לא כלל הגבלות שימנעו את זה בסופו. כל דבר שדומה להסכם נוכחי או להסכם משופר הוא דבר רע - שאסור לאפשר אותו".

"אני מבקש להבהיר את עמדתי - חזרה להסכם הגרעין מ-2015 ואפילו אם יושג הסכם משופר הוא יהיה הסכם רע ברובד האופרטיבי והאסטרטגי, ולכן אסור לאפשר הסכם כזה", סיכם כוכבי.