יאיר גולן: "יש יותר אנשי שמאל בבתי הקברות הצבאיים"

סגן הרמטכ"ל לשעבר טען בשיחת זום עם פעילי מרצ כי "נוצרה תחושה שהשמאל פחות לוחמני. שטויות, אנשי השמאל ממלאים את החלקות הצבאיות להערכתי הרבה יותר מאנשי ימין". ח"כ סופר: "הפסק לסכסך ולזרוע פילוג בעם ובלוחמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/21 17:26 יב בשבט התשפא

יאיר גולן: "יש יותר אנשי שמאל בבתי הקברות הצבאיים"
גולן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יאיר גולן ממשיך לעורר סערות. חבר הכנסת ממרצ, סגן הרמטכ"ל לשעבר, אמר בשיחה לפני מספר חודשים עם פעילי מרצ כי בתי העלמין הצבאיים מלאים באנשי שמאל, יותר מבאנשי ימין. את הדברים אמר גולן בשיחת זום שפרסם היום (ה') העיתונאי ישי פרידמן.

"משום מה נוצרה לאורך השנים איזו שהיא תחושה שהשמאל פחות לוחמני. שטויות", אמר גולן. לדבריו, "אנשי השמאל ממלאים את החלקות הצבאיות להערכתי הרבה יותר מאנשי ימין. אבל אני בכלל לא רוצה להיכנס לחשבון הדמים הזה".

בתגובה לדברים כתב ח"כ אופיר סופר ('הציונות הדתית') כי "הדוגמה האישית של מפקד אינה נגמרת לעולם". לדברי סופר, "חלוקת הלוחמים והחללים ל- ״ימין״ ו- ״שמאל״ פוגעת גם בלוחמים בהווה שמהרהרים בליבם לגבי כנות מפקדיהם ואמונתם בהם, או שמא כוונותיהם האמיתיות נשמרות לזמן שאחרי השחרור. הפסק לסכסך ולזרוע פילוג בעם ובלוחמים".

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, אמר כי "הדברים של גולן הם בדיוק הדוגמא למה שאנחנו לא צריכים. לא עוד פלגנות לא עוד שנאה לא עוד הרחקה". לדבריו, "כשהסתערתי קדימה זה היה לצד חברים, אחים של ממש. כשנעשה שימוש בצילום חלקה צבאית בקמפיין הקודם ידעו כולם להוקיע ובצדק. מצפה שגם עתה תצא אותה קריאה מקיר לקיר".

ח"כ מתן כהנא צייץ בתגובה: "יאיר גולן, ירדת נמוך. זה גועל נפש."