חובת בידוד לשבים גם מפורטוגל | דיון על חוק הקנסות

קבינט הקורונה אישר כי השבים מפורטוגל יחוייבו גם הם בבידוד במלונית | ועדת החוקה דנה בחוק הכנסות: יהדות התורה מתנגדים לסגירת מוסדות המפרים את התקנות, בכחול לבן דורשים להעביר את החוק כמו שהוא

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 26/01/21 15:59 יג בשבט התשפא

חובת בידוד לשבים גם מפורטוגל | דיון על חוק הקנסות
ועדת החוקה, צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

עם הימשכות הדיונים בהארכת הסגר השלישי, קבינט הקורונה אישר היום (ג') כי שבים מפורטוגל יידרשו החל מיום חמישי הקרוב להיכנס לבידוד במלונית. כמו כן, האריכו חברי הוועדה את חובת הבידוד במלונית לשבים מדרום אפריקה, זמביה, ברזיל ואיחוד האמירויות ב-14 ימים נוספים, גם הם מיום חמישי.

בתוך כך, ועדת החוקה התכנסה לדון בחוק להגדלת הקנסות בשל הפרות של תקנות הקורונה. החוק להעלאת הקנסות למפרי תקנות הסגר אושר כבר אתמול בקריאה ראשונה, אך הוא נתקע בדרך לקריאה שנייה ושלישית. יהדות התורה, בתמיכת ש"ס, הליכוד וח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת מקווים להביא לסיכול חוק הכנסות או לריכוך משמעותי בנוסח. בכחול לבן איימו להפיל את תקנות הסגר אם ההצעה לא תעבור.

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה, דורש להסיר מהצעת החוק סעיף מרכזי לפיו יהיה ניתן להוציא צווי סגירה למוסדות חינוך שנפתחו בניגוד להנחיות. הליכוד הציע פשרה: סגירת מוסדות החינוך - רק לאחר מספר התראות.

שר הבריאות אדלשטיין אמר בוועדת החוקה: "הופתעתי מכך שוועדת השרים לחקיקה בראשות ניסנקורן הפחיתה את הקנסות הגבוהים".

יו"ר הוועדה ח"כ אשר: "הצעת החוק בעבר שדיברה על 20,000 ₪ קנסות כמעט על כל הפרה הייתה דבר לא נורמאלי, נדון בהצעת החוק החדשה בצורה שקופה ופתוחה".

פרופ' אש, ממונה המאבק בקורונה: "התו הירוק היה אמור להתחיל בשלב השני של היציאה מהסגר, כרגע אין מועד; אנחנו בתהליך לאישור מספר בדיקות מהירות, לא ינשוף, אך בדיקות רוק ומקווים שזה יבשיל בשבועות הקרובים".

קודם התכנסות הוועדה, ביהדות התורה ובש"ס סיכמו עם הליכוד לקדם את החוק כשגובה הקנס המקסימלי יעמוד על 7,500 שקלים במקום 10,000 שקלים, והסמכות לחלק קנס זה תהיה בידי קציני משטרה בתנאים מסוימים. לשוטר רגיל תישאר סמכות לתת קנס בסך 5,000 שקל במקרים של הפרת הנחיות. 

במקביל, יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע לחברי הכנסת כי בכוונתו לכנס את מליאת הכנסת מחר (ד') בעניין החלטות הממשלה בנושאי הקורונה, בין היתר חוק הכנסות הנידון בשעה זו בוועדת החוקה.

ח"כ אדלשטיין ופרופ

ח"כ אדלשטיין ופרופ' אש בוועדהצילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

ח"כ איילת שקד בוועדה

ח"כ איילת שקד בוועדהצילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת