שיא של 101 מתים ביממה | אדלשטיין: "נבקש את הארכת הסגר לפחות בשבוע"

שר הבריאות הגיע לדיון בוועדת החוקה התייחס לשאלת הארכת הסגר: "הנתון היחיד שאיכשהו נותן הבנה שהסגר עובד הוא הירידה במקדם ההדבקה אבל המספרים עדיין גבוהים". ביממה האחרונה אומתו 8,667 נדבקים, שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 9.8%

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/01/21 14:22 יג בשבט התשפא

שיא של 101 מתים ביממה | אדלשטיין: "נבקש את הארכת הסגר לפחות בשבוע"
סנהדריה בירושלים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות פרסם היום (ג') את נתוני תחלואת הקורונה העדכניים. מהנתונים החדשים עולה כי סך הנדבקים המאומתים בישראל הגיע ל-610,760. מספר החולים בפועל ממשיך לטפס ועומד הבוקר על 74,059. אתמול אומתו 8,667 נדבקים חדשים מתוך 91,597 בדיקות, שיעור החיוביים לנגיף הוא 9.8%. בבתי החולים מאושפזים 1,785 חולים, מהם 1,179 במצב קשה ו-305 מונשמים. מספר המתים ממשיך לטפס והגיע ל-4,493. 101 חולי קורונה מתו ביממה האחרונה - מדובר במספר שיא מאז פרוץ המגיפה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס היום (ג'), בדיון בוועדת חוקה של הכנסת, לשאלת חברי הוועדה להארכת הסגר: "הנתון היחיד שאיכשהו נותן הבנה שהסגר עובד הוא הירידה במקדם ההדבקה אבל המספרים עדיין גבוהים ואין את אותה צניחה שראינו בסגרים הקודמים לאחר שה-R יורד. התכנית כרגע היא להמשיך בהגבלות הקיימות, בסגר. נבקש הארכת סגר לפחות בשבוע עד שנראה ירידה בכמות החולים הקשים. ביחס לכל מיני אמירות מגעילות, אני לא מביע שום אי-אמון בצוותים הרפואיים המדהימים שלנו, אין לגלגל עליהם שום אשמה כמו שמנסים". 

אדלשטיין אמר כי בקרב האזרחים בישראל ישנה היענות יפה לחיסונים וכי "למעלה מ-80% מהאוכלוסייה בסיכון התחסנה עד כה". אדלשטיין הדגיש: "ועדיין למעלה מרבע מיליון איש הנמצאים בסיכון, בני 60 ומעלה, או כאלה הסובלים ממחלות כרוניות שונות, טרם התחסנו. למעלה מ-60 אחוזים מתוך 108 אלף מרותקי הבית חוסנו עד כה לקורונה".

מנגד, בקרב צוותי החינוך, ממעטים להתחסן עד כה. "35% מצוותי ההוראה בישראל התחסנו עד כה, ולא צריך להרחיב על ההשלכות של הנתונים", אמר, "אולי אחוזי ההתחסנות הללו מושפעים מפייק ניוז שמפיצים שאסור לנשים צעירות להתחסן למרות שאיגוד רופאי הנשים הוציא מכתב למה זה לא נכון. זה נתון מאוד מדאיג - יש לכך השפעה גם לבידודים, כשנפתח את מערכת החינוך. חבל מאוד שכך".