המיליארדר ואיש העסקים שלדון אדלסון נפטר בגיל 87

איש העסקים היהודי-אמריקאי, נפטר אמש לאחר התמודדות ארוכה עם מחלת הסרטן מסוג לימפומה שאינה הודג'קין. אדלסון נחשב לאחד הנדבנים היהודים הגדולים בעולם ולמקורבו של ראש הממשלה נתניהו. הלווייתו תערך בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/21 15:09 כח בטבת התשפא

המיליארדר ואיש העסקים שלדון אדלסון נפטר בגיל 87
שלדון אדלסון, בעלי ישראל היום, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

המיליארדר ואיש העסקים היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון נפטר אמש (ב') בגיל 87 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן מסוג לימפומה שאינה הודג'קין. אדלסון נחשב לאחד התורמים הגדולים למדינת ישראל, ובין היתר הבעלים של העיתון "ישראל היום". 

רעייתו של אדלסון, מרים, הודיעה על מותו: "עבורי - כמו עבור ילדיו, נכדיו והמון חבריו ותומכיו, עובדיו ועמיתיו - אין לו תחליף. הרבה נכתב על כיצד שלדון, בנם של מהגרים עניים, צמח לפסגת ההצלחה העסקית בזכות חכמה, השראה ויושרה. הוא היה סיפור הצלחה אמריקני של יזמות. כששלדון השיק מיזם חדש, העולם התבונן בציפייה".

אדלסון נולד בשנת 1933 בשכונת דורצ'סטר בבוסטון, למשפחה במצב כלכלי נמוך וסבל מאנטישמיות. בגיל 16 הקים עסק למכונות אוטומטיות לממכר ממתקים, שהיה לעסק הראשון שהקים. אדלסון גויס לצבא האמריקאי במלחמת קוריאה, ולאחר שירותו חזר לעולם העסקים והקים עסק חדש של מכירת מוצרים לחברות גדולות. ההצלחה הכלכלית החלה עם הקמת חברת המחשבים "קומדקס", חברה שהניבה רווחים גדולים עבור אדלסון. 

אדלסון נישא פעמיים, ואת חתונתו עם רעייתו מרים קיים במשכן הכנסת. לזוג נולדו שני ילדים. במרץ 2019 פורסם שאדלסון חולה בסרטן מסוג לימפומה שאינה הודג'קין, ואמש הוא נכנע למחלה ונפטר. הלווייתו תערך בישראל. אדלסון נחשב לאוהד ישראל ומקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחרונה עלה שוב שמו לכותרות כשדאג להעלות את ג'ונתן פולארד לישראל במטוסו הפרטי.

https://www.youtube.com/watch?v=1uO1KRJveKs

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן