סער תוקף את נתניהו: "היה בחרדה מחזרתי לליכוד"

יו"ר "תקווה חדשה" קרא לניסיונו של נתניהו לייחס לו "פוטש" יחד עם הנשיא ריבלין בבחירות 2019: "אחד המעמדים הכי מביכים של ראש ממשלה בישראל". סער לא שלל הליכה עם בנט אך הבהיר כי "אני לא משוכנע לגמרי שהליכה ביחד תיתן יותר"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 12/01/21 14:04 כח בטבת התשפא

סער תוקף את נתניהו: "היה בחרדה מחזרתי לליכוד"
היה בחרדה מחזרת סער? נתניהו וסער, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

האווירה בגוש הימין מתחממת: יו"ר "תקווה חדשה", גדעון סער, תקף היום (ג') את ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לערוץ כנסת. סער התייחס לדבריו של נתניהו משנת 2019, שטען כי סער תכנן יחד עם הנשיא ריבלין "תרגיל חתרני", לפיו לא יומלץ עליו לראשות הממשלה, ואמר כי זה היה, "אחד המעמדים הכי מביכים של ראש ממשלה אי פעם במדינת ישראל. לעמוד ולשקר בצורה כזו, ועוד אחר כך לחבר את נשיא מדינת ישראל לאירוע הזה, זה מביך". 

סער והנשיא ריבלין

סער והנשיא ריבליןצילום: Roy Alima/Flash90

"זה בעיני שפל" ,הוסיף סער, "אגב, אני בדיוק עובד הפוך. אני תמיד עובד גלוי. כשהייתי בעד הבחירה של רובי לנשיאות, עשיתי את זה בגלוי מולו. גם כשרציתי להתמודד מולו בליכוד עשיתי את זה באופן גלוי, וכשהחלטתי שאני צריך ללכת ולבקש את האמון מעם ישראל אני עושה את זה היום. לא מאמין בפוליטיקה אחרת. זה היה מהלך של מר נתניהו שהיה בחרדה מחזרתי". 

"אני לא משוכנע לגמרי שהליכה ביחד תיתן יותר מהליכה נפרדת", אמר סער בהתייחסות לחבירה אפשרית עם ימינה ובנט, "חשוב ללמוד מתוך ההיסטוריה הפוליטית שלנו שהיו חבירות שהביאו פחות. ויש גם הבדלי גישה רציניים. אנחנו אומרים בצורה גלויה - תפקידנו הוא לפעול להחלפת השלטון הנוכחי. ההנהגה קיימת לא טובה למדינה ולאינטרסים שלה. ימינה לא אומרת את זה. אי אפשר גם קרחת וגם תלתלים. אם אתה מציב אלטרנטיבה לשלטון - אתה צריך לקחת את עצמך ברצינות". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן