מבצע החיסונים מתרחב: החל ממחר יחוסנו בני 55 ומעלה

במשרד הבריאות הודיעו כי לאור הקדמת הגעת משלוחי חיסונים נוספים לישראל, החל מיום שלישי יתחילו קופות החולים לחסן את בני ה-55 ומעלה. נכון להיום חוסנו קרוב לשני מיליון בני אדם בישראל במנה הראשונה של החיסון

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/01/21 09:24 כז בטבת התשפא

מבצע החיסונים מתרחב: החל ממחר יחוסנו בני 55 ומעלה
חיסון לקורונה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מבצע החיסונים נגד קורונה בישראל מתרחב. משרד הבריאות הודיע הבוקר (ב') כי בעקבות הגעת משלוחי חיסונים נוספים לישראל. החל ממחר, (ג') יחוסנו מבוטחי קופות החולים מגיל 55 ומעלה. תיאום התורים לחיסונים ייעשה באמצעות קופות החולים, ויש לפנות אליהן לקבלת תור.

לראשונה מפרוץ המגפה: מעל אלף חולים במצב קשה

אמש חוסנו בישראל כחמישים אלף בני אדם. היום ובימים הקרובים צפוי להימשך מבצע החיסונים, כשבמקביל למנה השנייה שיקבלו הצוותים הרפואיים והאוכלוסיות בסיכון, צפוי להתחיל גם מבצע חיסון צוותי ההוראה, שיימשך עד יום שישי.
בסך הכל עומד מספר המתחסנים בישראל, במנה הראשונה של החיסון, על 1,806,388 בני אדם.

בנוסף, חברת 'מודרנה' הודיעה לישראל להיערך למשלוח של מאות אלפי חיסונים עוד השבוע. נכון לעכשיו הגיע לישראל משלוח אחד ממודרנה, בשבוע שעבר, של מאה אלף מנות, ובמשרד הבריאות מייעדים אותו למרותקי בית שאינם יכולים לצאת להתחסן. החיסונים של מודרנה נוחים יותר לאחסון ולהובלה מאלו של פייזר.

ראש הממשלה נתניהו אמר הבוקר כי "במבצע ״חוזרים לחיים״ חיסנו כבר למעלה מ-72% מבני ה-60 ומעלה. ממחר נחסן מגיל 55. 
ביום ראשון הבא יגיע משלוח נוסף של חיסונים ונתחיל לחסן בני 50 ומעלה. נעלה ל-170 אלף חיסונים ביום, נחסן את כל אזרחי ישראל ונצא ראשונים בעולם מהקורונה".

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, התראיין לרשת 'סקיי ניוז' הבריטית, על רקע מבצע החיסונים בישראל שזוכה לשבחים בלתי פוסקים ברחבי העולם. אדלשטיין סיפר בראיון כי ייעץ לעמיתו הבריטי, השר מאט האנקוק, לא להקים מרכזי חיסונים בערים הגדולות ולחכות שאנשים יבואו להתחסן, אלא לחסן אותם באופן אקטיבי.

"אל תציבו תחנת חיסונים ענקית באמצע הבירה שלכם ותחכו שאנשים יבואו", אמר אדלשטיין. "תנסו להגיע עד אליהם - אם לא לבתים שלהם, לפחות לאזורי המגורים. לפרברים, לעיירות הקטנות". על היעדים למבצע החיסונים בישראל אמר אדלשטיין כי "אני מאמין שאפריל זה תאריך יעד ריאלי לחיסון כלל האוכלוסייה". כזכור, ראש הממשלה נתניהו הצהיר כי עד לסוף חודש מרץ תחוסן כלל האוכלוסייה בישראל.

התחלואה ממשיכה לזנק - עומסים כבדים בבתי החולים

על פי נתוני משרד הבריאות הבוקר (ב') אמש אובחנו 6,706 חולים חדשים בישראל, מתוך 92,967 בדיקות שתוצאותיהן התקבלו אמש. שיעור הבדיקות החיוביות גבוה, ועומד על 7.4%, לאחר מספר ימים של ירידה, בהן עמד סביב ה-6.6%. עם זאת, יש לייחס את העלייה החדה לעובדה שבסוף השבוע מתבצעות פחות בדיקות, והן ממוקדות יותר באזורי תחלואה גבוהה.

שיא חדש בתחלואה נשבר הלילה, כשמספר החולים במצב קשה חצה את האלף. נכון להבוקר מאושפזים בבתי החולים 1,044 חולים במצב קשה, כשמאז חצות ירד המספר ב-34. מתוכם, 251 מחוברים למכונות הנשמה, שיא נוסף בתחלואה. 

מאז אתמול נפטרו בישראל 26 חולי קורונה, ומספר הנפטרים הכולל עומד על 3,671. מספר החולים והנשאים הפעילים עומד הבוקר על 69,861, כשבשיא הגל השני הגיע המספר לכ-72 אלף.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן