לראשונה מפרוץ המגפה: מעל אלף חולים במצב קשה

בתי החולים מדווחים על תפוסה גבוהה במיוחד, כששיא נוסף נשבר במספר החולים הפעילים. שיעור החיוביים חוזר לעלות אחרי כמה ימים של ירידה, ומנגד מספר המתחסנים מתקרב לשני מיליון

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/01/21 09:05 כז בטבת התשפא

לראשונה מפרוץ המגפה: מעל אלף חולים במצב קשה
מחלקת קורונה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

התחלואה עולה, ובתי החולים מדווחים על תפוסה גבוהה במיוחד במחלקות הקורונה. על פי נתוני משרד הבריאות הבוקר (ב') אמש אובחנו 6,706 חולים חדשים בישראל, מתוך 92,967 בדיקות שתוצאותיהן התקבלו אמש. שיעור הבדיקות החיוביות גבוה, ועומד על 7.4%, לאחר מספר ימים של ירידה, בהן עמד סביב ה-6.6%. עם זאת, יש לייחס את העלייה החדה לעובדה שבסוף השבוע מתבצעות פחות בדיקות, והן ממוקדות יותר באזורי תחלואה גבוהה.

"זה היה הסופ"ש הכי קשה מאז תחילת הקורונה"

שיא חדש בתחלואה נשבר הלילה, כשמספר החולים במצב קשה חצה את האלף. נכון להבוקר מאושפזים בבתי החולים 1,044 חולים במצב קשה, כשמאז חצות ירד המספר ב-34. מתוכם, 251 מחוברים למכונות הנשמה, שיא נוסף בתחלואה. מאז אתמול נפטרו בישראל 26 חולי קורונה, ומספר הנפטרים הכולל עומד על 3,671. מספר החולים והנשאים הפעילים עומד הבוקר על 69,861, כשבשיא הגל השני הגיע המספר לכ-72 אלף.

מנהל בית החולים שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי, אמר הבוקר בראיון לרדיו קול חי כי המצב חמור, אך הוא צופה הקלה בימים הקרובים. לדבריו, "יש עומס גדול מאד בבתי החולים, אבל אנחנו לא במצב של קריסה. בימים הקרובים נראה את ההתמתנות במספר החולים הקשים".

אדלשטיין מייעץ לבריטים: "אל תחכו שיבואו להתחסן, תחסנו באופן אקטיבי"

מנגד, ישנן גם בשורות מעודדות. אמש חוסנו בישראל כחמישים אלף בני אדם. היום ובימים הקרובים צפוי להימשך מבצע החיסונים, כשבמקביל למנה השנייה שיקבלו הצוותים הרפואיים והאוכלוסיות בסיכון, צפוי להתחיל גם מבצע חיסון צוותי ההוראה, שיימשך עד יום שישי.
בסך הכל עומד מספר המתחסנים בישראל, במנה הראשונה של החיסון, על 1,806,388 בני אדם.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, התראיין לרשת 'סקיי ניוז' הבריטית, על רקע מבצע החיסונים בישראל שזוכה לשבחים בלתי פוסקים ברחבי העולם. אדלשטיין סיפר בראיון כי ייעץ לעמיתו הבריטי, השר מאט האנקוק, לא להקים מרכזי חיסונים בערים הגדולות ולחכות שאנשים יבואו להתחסן, אלא לחסן אותם באופן אקטיבי.

"אל תציבו תחנת חיסונים ענקית באמצע הבירה שלכם ותחכו שאנשים יבואו", אמר אדלשטיין. "תנסו להגיע עד אליהם - אם לא לבתים שלהם, לפחות לאזורי המגורים. לפרברים, לעיירות הקטנות". על היעדים למבצע החיסונים בישראל אמר אדלשטיין כי "אני מאמין שאפריל זה תאריך יעד ריאלי לחיסון כלל האוכלוסייה". כזכור, ראש הממשלה נתניהו הצהיר כי עד לסוף חודש מרץ תחוסן כלל האוכלוסייה בישראל.